Pages

Followers

Saturday, November 26, 2011

Aku tak faham.....Kenapa pelajar memilih soalan 6...???????



Hasil demonstrasi pagi tadi dengan Pelajar...
Inilah aku yang anggun...heheheh
 Pagi Jumaat semalam.... aku menyusun strategi... memanggil pelajar-pelajar calon PSV untuk diberi bimbingan... sentuhan akhir..untuk SPM mereka.. .Walaupun tak semua datang... aku dah cukup redha.. dari tak ada.. frust juga aku...  Malas dah nak marah-marah... janji mereka datang...walaupun kebanyakkannya lebih suka berbual dan berbual dan buang masa.....bersembang...heheehhe.
Contoh yang siapkan di rumah... supaya pelajar berminat dengan soalan ini.

 Cuma yang aku tak faham..... bila aku tunjukkan gambar ini.... contoh yang aku buat untuk beberapa tahun lalu... Adalah juga nak buat soalan ni... soalan 6: serangga main guli dekat istana....
 Dan aku pun cuba memahami perasaan pelajar yang nak buat soalan ini...
ternyata ... aku tak faham... sebab soalan ni pada aku susah juga... Nak kena buat serangga, guli dan istana...dan diolah untuk nampak menarik... ( fantasilaaa tu..)Adakah... semua ini lebih mudah pada mereka dari melukis pokok tumbang...????

Puas aku melukis... tapi jiwa aku tak ada pada soalan ni.... Walau sebenarnya aku cukup berminat soalan fantasi....

 Kan baik kalau pelajar aku macam anak rakan kenalan facebook aku ni... sanggup datang dari jauh dan memilih soalan yang aku paling suka.... tak laa aku pening kepala ...

 Dan hasilnya... lihatlah sendiri... cukup memuaskan hati...( budak ni memang ada bakat besar, disokong dengan dorongan ayah dan emaknya....). Kerja di atas masih belum siap.. tapi aku cukup pasti, ia terbaik yang pernah aku lihat...
 Dan dari pengalaman aku ... aku boleh beri dia A+ untuk latihannya ini....







No comments: