Pages

Followers

Tuesday, August 2, 2011

Diuji...sabar ajelahhh...

   Aku rasa puasa kali ini memang aku benar-benar diuji... Mana tidaknya,..bermula saja puasa yang pertama, tekak aku dah mula buat hal... dan hari ini puasa ke dua, batuk kian menjadi-jadi....
Tadi sudah ku telan ubat batuk... tapi cuaca yang panas ni, membuat tekak ini masih mahu digaru-garu....tapi yang paling tak tahan.... bila dah batuk ni mulalah rasa nak terkencing.. Nak berwuduk pun susah..


    Masuk hari kedua ni... yang aku perasan, cuaca panasnya lain macam.....waktu ni, dua kipas berdiri terpasang, termasuk kipas di siling.... itupun masih berkuap juga rasanya...Rasa nak berkurung je dalam bilik dan pasang ekon... tapi nanti kerja lain tak jadi....hehehhe ( udah lelap le jawapnya...)

    Barangkali... panas ini nak mengingatkan aku tentang dosa.... Kalau panas di dunia pun dah tak sabar... macam mana pula panas di akhirat.....nauzubillah.... Dalam gurau, My suami kata... aku ni banyak dosa...hehehhe...sebab tu terasa panas sangat...( barangkali juga...)

    Buat masa ni... apa yang ada dalam fikiran ku ialah.... kalau laa dapat berendam dalam sungai...aduhhh bestnya....hehhehehehhe  Kalau ada le sungai belakang rumah aku ni, memang rasanya dah lama aku berendam....

  Kalau laa Allah turunkan hujan malam ni.. alangkah bestnya.........

6 comments:

aznimatisa said...

setuju uda, cuaca tersangatlah panas....

sayangsayangibu said...

kak jom kita berendam jom...

tp dekat sini alhamdulillah tak terasa bahang sangat.

gedek! said...

Selamat berbuka!

(Elok kalau pindah rumah belakang ada sungai...)

insan_marhaen said...

alhamdulillah, puasa IM 3 hari ini ok. IM amalkan tidak makan terlalu banyak semasa berbuka. kontrol..

roslaini saad said...

Allah dah kabulkan doa saya...hari ni hujan...dari petang...dan malam ni agak lebat juga...alhamdullillah........nikmatMu...

roslaini saad said...

Allah dah kabulkan doa saya...hari ni hujan...dari petang...dan malam ni agak lebat juga...alhamdullillah........nikmatMu...