Pages

Followers

Sunday, July 24, 2011

Patut tak aku marah...????

     Hari ni dah Khamis...esuk JUmaat.  Tapi target aku nak kumpul semua kerja kursus masih tak berjaya.....
semalam aku tahan dua tiga orang pelajar, untuk buat semula dan perbaiki kerja kursus mereka....Hari ini pun aku dah dengar rungutan sorang dua guru subjek lain yang tak suka aku tarik pelajar keluar kelas, untuk baiki kerja kursus....
      Waktu pertama aku terus mencari seorang pelajar, yang ponteng semalam.... dan tak hantar lagi kerja kursus...kalau kerja kursus dah hantar nak ponteng ke...aku tak kisah sangat.... Naik berapi rasanya bila dia kata.... tak bawa folio... petang nanti baru nak hantar.... banyak cantikkkkk... pagi tu juga aku minta kebenaran keluar, dan bawa dia balik ambil folio dan kerja kursusnya... ternyata kerjanya masih tak siap...itu yang aku geram... dah tahu kerja tak siap, ponteng sekolah pulak... dah tentu tak buat.... bila diselidiki memang dia tidor...aduhhhhh.... aku tahan dia buat sampai ke petang...( itu pun masih tak siap...)

        Lepas kes budak ni... aku cari seorang lagi pelajar...Masih tak datang lagi... Kalau tak silap dari kelas hari jumaat dulu dia tak datang...... Sebenarnya setiap kali kelas aku hari jumaat dia mesti ponteng kelas...
Jadi, aku cari alamatnya, dekat pejabat.... minta kebenaran keluar...nak cari pelajar, pasal kerja kursus....cari no talifon emaknya tak ada dalam register...( sebelum ni aku main talifon dua tiga orang...)
Aku pergi main redah je... lebih kurang 10 km dari sekolah....( minyak isi sendiri ) sampai di kampung berkenaan... Allah nak bantu aku, di permudahkan, tanya kat warong makan kat situ, terus mereka kenal......
dan anaknya tunjukkan rumah....Tapi puas aku bagi salam.... tak siapa menyahut salam. ..kemudian yang menunjuk arah tadi tunjukkan pula rumah bapak saudaranya.... nasib yang sama... bagi salam tak berjawab......
  Memang aku balik dengan kecewa....

 

No comments: