Pages

Followers

Sunday, June 26, 2011

Ternampak-nampak wajahnya tersenyum.......

      Hari ini aku dan keluarga menerima jemputan kenduri kahwin dari sepupu arwah bapak mertuaku... Pada aku , inilah satiu-satunya pak cik yang rapat di Ipoh ini... Mungkin sebab dia tinggal tak jauh dari rumah kami.

      Malangnya.... My suami kena bertugas pula di pagi hari Sabtu ini hingga ke petang.... jadi aku saja yang diminta oleh My suami untuk pergi....So tengahari tadi, aku pergilah berdua dengan si Kecik... yang lain semua dah tak nak ikut...... Tapiiiii... yang mengherankan aku bila aku pergi ke rumahnya... suasana agak sunyi walaupun terdapat kemah sudah didirikan di luar rumah.... Melihat suasana begitu, aku syak... My suami dah bagi tahu tarikh yang salah......hehehhehe mungkin esuk hari kendurinya...( tak ada kad jemputan. ) Aku tak singgah pun..sebab perut aku memang dah lapar. Aku terus ke kedai cari makan......
     Petang, bila suami balik... aku bagi tahu apa yang aku lalui...  Laaaa... rupanya majlis diadakan di dewan berhampiran Medan Gopeng.  hahah... ini lah yang dikatakan tiada rezeki...............

    Sebelah malam... sekali lagi aku ikut My suami pergi ke rumah Pak cik. Ada kenduri tahlil dan doa selamat...... jadi ada kesempatan aku minta maaf dan bagi tahu apa yang dah jadi.....rupanya bukan aku sorang yang terkena...heheheheh. 
Sebenarnya Pak cik ku ini.... telah kehilangan isteri hampir setahun yang lalu...majlis perkahwinan anaknya ini, sepatutnya diadakan pada bulan dua, tapi ditangguhkan hingga ke hari ini....Yang aku terharu,... sebaik habis majlis doa selamat dan jamuan makan.... aku macam ternampak-nampak wajah arwah mak cik, tersenyum pada para tetamu.....malah sampai saat ini, wajah itu masih terbayang-bayang di mata ku.....

No comments: