Pages

Followers

Monday, May 2, 2011

Projek Cuti Hujung Minggu..dan Cuti 1 Mei...

 Sebenarnya dah lama juga.. laman sekakang kera depan rumah aku ni terbiar semak..tak berjaga....ermm..apa nak buat... yang minatnya aku sorang... yang tak larat pun aku juga... ( My suami.. maaf lee....bab-bab ni... langsung tak ada dalam minat dia... Walaubagaimana pun..dapat cuti hujung minggu 3 hari sederet ni, seronok juga dapat mengemas laman...( Kolam yang dah kambus tu pun aku juga yang bina awal-awal tahun aku duduk di sini... lepas tu..ada kebocoran..langsung terbiar....
 Baru ni.. aku jalan-jalan di nursery semaian berhampiran rumah...ternampak pasu besar ni ( reject ) harga pun pada aku berpatutan....jadi aku pun sambar cepat-cepat.....Di dalamnya berlubang..jadi aku kenalah tutup dulu lubangnya sebelum boleh diisikan air......
Bunga ni...aku beli semasa keluar membeli bunga untuk hiasan pentas hari tu. Wanginya ...begitu menyenangkan bagai ada aromaterapi....tapi aku tak tahu apa namanya....memang wangi sungguh...kalau malam-malam duduk berhampiran...lebih menasyikan......

6 comments:

Insan Marhaen said...

projek besar ni; 4 dalam 1. dapat rehatkan minda, rehatkan otak, keluarkan peluh dan hirup aroma terapi serta O2.

gedek! said...

berbudi pada tanah...?

Uncle Lee said...

Hello Roslaini, I like your garden, and that pot is beautiful.
Here the weather is still cool, about 9'c.
Planting only in June. The trees now showing abit of leaves coming out.
Our winters are long, summer is short.
You have a nice day.
Lee.

Dang Tari said...

Salam Roslaini

Hobi yang bagus! Pasti seronok melihat hasilnya nanti..jangan lupa upload gambar!

roslaini saad said...

Insan Marhaen...projek begini memang seronok...memang boleh rehatkan minda..tapi bila dah usia begini..buat kerja di luar..di dalam tergendala...

Gedek...berbudi dengan tanah...heheh yer kot..ada juga tanam pokok kunyit dan serai..walaupun jarang-jarang masak..
Uncle Lee..
Thank You...actually dekat Ipoh ni memang banyak kilang seramik buat pot...

Dang Tari..
Hobbi saya ni bermusim..heheh ni..musim hujan seronok...sebab tak payah teruk nak jirus pokok..tapi kalau terbiar buruk..macam semak samun...

roslaini saad said...
This comment has been removed by the author.