Pages

Followers

Monday, March 21, 2011

tanpa tajuk.............

    Hari ni bermula semula sesi persekolahan........

Hahaha..... jadi cikgu pun sebenarnya terasa malas nak ke sekolah... apatah lagi kalau budak-budak.. bila dah sedap cuti seminggu.. Ditambah kebelakangan ni... tiap kali bangun mesti kepala sakit. .. beberapa hari sudah  aku sakit urat belikat...sampai ke kepala sakitnya.... Telan ubat pain killer baru lega sikit..( doktor bagi ) di tambah dengan ubat sakit urat....rasa macam nak demam sakitnya.,,
Pagi ... di perhimpunan, Puan pengetua mulakan ucapan dengan topik yang membosankan... aku jadi khayal.. entah ke mana=mana... sambil menahan sakit kepala yang masih tak hilang...
Habis perhimpunan... masuk kelas 5K.. budak-budak tu tanya tentang kertas ujian...( aku belum tanda pun ) Sebenarnya aku nak mulakan Lukisan Realistik untuk kerja kursus... tapi bila aku tanya.. proses kerja masa cuti ...mood aku terus merudum............................................. hanya 2 orang pelajar yang buat kerja ...aduhhhhhhhhhhh sakit jiwa aku...........................................
Tugasannya bukan susah benar pun... cuma cari koleksi gambar pembungkusan makanan... dan koleksi muka taip................. alahai... ini pun tak boleh ke............................................................

Pagi Isnin....hari pertama... aku dah berleter panjang.............................................................................
9 hari cuti tak buat apa......................................... tak sayangkan masa langsung.......................................

Habis kelas ... terus ke kantin.... yang tak faham, bila kat sekolah... mesti perut lapar je... kalau kat rumah ok je... kalau lewat makan pun.............. Dan menunya....
Masih seperti biasa.... menu yang serupa................. mee goreng, bihun goreng, kuihteow goreng.....nasi lemak dan kuih-kuih..... tak ada lain ke... ???????????  roti bakar dengan sekaya ke... roti canai ke............ roti telur ke..... kerana perut dah lapar makan ajelaaa.....

Lepas makan ke pejabat..... Cikgu ada surat.....
alahai........ Program NIlam.....
kemudian menjengok Pusat Sumber.....
alahaii..... budak-budak pengawas tak siapkan lagi carta organisasi..............isykkkkkkk....!!!!!

Kenapalaa... first day ... tak ada perkara yang menyeronokkan.......

7 comments:

Lulu caldina said...

entri malas yer kak?ngee

roslaini saad said...

Lulu...
lebih kurANG macam tulaaa...hehehhe

a kl citizen said...

samalah kita..

:)

roslaini saad said...

kl cititzen..
kalau budak-budak rajin sikit..semangat laa juga..ini kerja pun tak siap

Cikgu Nurin said...

mood cuti tu...hi hi..budak budak ni,kadang kadang mmg menaikkan degree darah tinggi kita...

roslaini saad said...

Cikgu Nurin..
saya start ambil ubat darah tinggi..dua tahun sudah selepas stress mengejar budak-budak siapkan kerja kursus....

gadisBunga said...

monday blues tu... :)