Pages

Followers

Saturday, March 5, 2011

Letihnya...begitulah kalau usia dah meningkat....

   Hari ni acara merentas desa kat sekolah... Dengan ni, lengkaplah bulan ni..setiap sabtu ada aktiviti yang perlu dihadiri..( minggu lepas, aku bagi alasan ada kursus...heeh tapi sebenarnya aku sibuk mengurus Hakim yang nak masuk asrama ) bermula dengan LADAP..sekolah ganti..minggu lepas ada MTQ..dan minggu ni merentas desa...
     Siapa kata tak letih jadi cikgu....Gambar di atas ni,pengetua kami.... pengetua cemerlang...Bila cemerlang yang dipegang...kami semua jadi sasaran..."jaga maruah......" Tapi bukan nak puji..  idea dia memang tip top...dan pengurusan dia memang bagus... cuma tak larat nak ikut rentak dia..
 Bila ada aktiviti begini..biasanya yang bersemangat adalah pelajar-pelajar menengah rendah....( tengok saiz..semua kecik-kecik ).. terutama pelajar tingkatan satu... yang baru pertama kali nak rasa merentas desa...
 Cikgu-cikgu yang periang.... Mereka guru-guru dari generasi muda yang  bersemangat...
Inilah masa yang mereka nanti-nantikan... larian tak jauh sebenarnya... merentas kawasan dalam kampus Politeknik Ungku Umar yang bersebelah dengan pagar sekolah....
Aku cuma jaga cek point 1... dan selepas tu, usong kamera...clik sana sini... seronok...photografer dah ada orang lain... tapi saja aku suka... nanti boleh kongsi dengan budak-budak...
Tapi....walaupun kerja tak teruk..... Letihnya.....hanya Tuhan yang tahu..badan -badan lenguh semua...sebelah petang hanya baring....heeehe ....sakit semua... ini pun tengah sakit..tapi dah jemu baring....

4 comments:

gedek! said...

Pada umor yang dah banyak terkompol ni... saya suka pegi urut tapak kaki...!

Betol-betol membantu merehat kan badan...!

Cubalah!

Tapi pergi yang betol-betol pandai... yang palsu pon banyak... lagi sakit nanti!

Insan Marhaen said...

IM juga respek pada kawan sekerja IM yang muda. IM selalu tolak mereka jadi imam sembahyang di surau dengan alasan IM dah tua dan tak secergas mereka..

Anonymous said...

Salam Pn Ros,

Ha ha .. agaknya kalau kita disuruh lari maunya semput heh heh. Baca blog ni teringat lama sangat dah tak exercise. Risau juga takut penyakit datang. Dulu paling ringan pun main ping pong oklah juge. laa ni takde apa pun..

Exercise ni bagus sebenarnya untuk keluarkan lebihan glukos dan juga lemak dalam badan. Itu sebab kita lihat orang yg excercise payah skit kena penyakit (bukan tak kena langsung. Nak kena tu kena juga kalau dah takdir begitu).BTW jadi penunggu checkpoint 2 ok juga untuk elakkan student yg mengelat he he.. Wassalam.

Mountain Climber

roslaini saad said...

GEDek..

Saya suka pergi mengurut tapak kaki tu..tapi kebanyakkannya lelaki..tu yang susahnya..hehe..ada perempun, tapi time kita memerlukan mereka tak ada pula.
Insan Marhaen..
Cikgu cikgu muda ni ada dua kelompk...yang rajin pun ada,, yang sekadar makan gaji pun ada...hehehe.. tapi kalau bab jadi imam...saya pun tolak orang muda..lutut dah tak kuat..bacaan pun tak bagus..

MOUNTAIN CLAIMBER..
Bila ada aktiviti macam ni..memang tahu dah stamina kita..dah pancet..hehehe
dulu...budak-budak arobik, kita boleh join..sekarang kalau ikut..alamat mc laa hari isnin...heeh