Pages

Followers

Tuesday, February 1, 2011

Brand vs Harga....

    Hari ini aku menerima  " watikah."..  tanda kesetiaan  ketaatan aku pada kad kredit.... 
pening juga bila tiap bulan menerima "surat cinta" tak rasmi ini... Tapi..dema ni bijak, dia tahu aku tak suka surat tu...jadi dilampirkan, gambar-gambar yang aku suka....heheh HANDBAG...
Cantiknya.....isykkk...
 Tapi bila ku tengok harganya... mak ooiii rasa nak pitam....
boleh beli sebiji laptop.... koman-koman sebiji peti tv pun boleh.....
Aku ni... kalau suka sangat pun rasanya tak akan ku gatal  gila nak beli, barang rupa ni...
dari kecil aku dah diajar erti kesusahan.. dan nilai wang.... yang mana perlu dan mana tidak perlu..
tapi entahlaa..kalau aku dah kaya raya macam Kak Siti dan Kak Ziana....handbag pun berharga rm 10,000 .
 Pada aku cukuplah..handbag yang begini....hehehe jenama sama juga...fungsi pun sama...
Ini pun dah sibuk, kawan-kawan kat sekolah tu bertanya...kat mana beli..harga berapa...kenapa tak beli lebih...hehehe...( perempuan oh..perempuan...suka I....)
 Dan terpandanglah juga...iklan di sebelahnya....handphone BLACKBERRY....
tadi aku dah tengok kat kedai handphone.. rasa tak percaya harganya....
isykkk.... kolot betul aku ni....

Sebabnya...aku punya handphone pun BLACKBERRY  juga.....
padanlah...bila aku guna kat kantin.... kawan-kawan dok belik....( bukan nak tayang...dah handphone berbunyi ...macamana nak sorok....)

TAPI.....
Harga handphone aku ni...tidaklah semahal harga yang ditayangkan di atas..
Dengan harga di atas tu... aku boleh dapat sekurang-kurang 6 lagi handphone yang sama macam aku punya...
hehehe...sebabnya, handphone aku ni, adik ipar beli di China..masa dia pergi baru ni.
Yang penting...boleh buat call, boleh bersms.... boleh terima call dan boleh terima sms....
LIFE IS EASY   ...kan...!!!!!

2 comments:

azieazah said...

Betul tu Cikgu. Pilihan di tangan kita...

Saya pun guna hp dpopod dah lebih 5 tahun. Tak tukar lagi. Jaga sebaik mungkin sbb tak mampu nak tukar tukar.

roslaini saad said...

Yerlah Azieazah...kita guna sebab untuk kecemasan..bukan macam budak-budak muda...ada niat lain...duit pun banyak gunanya untuk hal-hal lain...lainlah kalau duit disepak-sepak hujung kaki saja..