Pages

Followers

Wednesday, January 26, 2011

PENGARAH DATANG...

      Hari ni kami dikejutkan dengan kehadiran Tuan Pengarah Pelajaran Perak.. En Mohd Rauhi b Mohd  Isa...mana tidaknya, perhimpunan pagi belum bersurai..beliau dah terpacak di belakang perhimpunan....( Nasib baik aku datang awal sikit...heheh kalau terlewat memang kantoi...Pengarah datang 7.40 pagi....) Yang paling kalut tentulah Puan Pengetua kami..dan pegawai-pegawai di bawah beliau...Guru-guru yang ada kelas, masuk kelas macam biasa..( lebih cepat dan tepat dari selalu...hehehhe ) Yang duduk di bilik guru...aku rasa mesti kelam kabut mengemas serba sedikit...takut Pengarah menjenguk, bilik berserabut.... Aku...??? macam biasa terus ke kantin...hahhaha pekena kopi dulu baru mula kerja.....( kena telan ubat dulu..sebelum masuk kelas...nanti kalau lambat mesti terlupa..)
    Dari beberapa orang kawan..aku dapat tahu, Tuan Pengarah menjenguk ke Pusat Sumber... Alhamdullillah..Pusat Sumber dalam keadaan kemas dan teratur...( Pelajar-pelajar tionghua dah pasang hiasan sempena Tahun Baru Cina..Budaya ni aku mulai tahun sudah, supaya terasa suasana perayaan ) dan petang tadi aku membeli hiasan tambahan...untuk pengawas-pengawas PSS yang komited...biar mereka happy sikit...
       Berbalik kisah Tuan Pengarah tadi...aku dengar kabar juga.... dia panggil pegawai pembangunan datang segera ke sekolah..... Nampaknya adalah habuan untuk kami tahun ni.....ermmm..apa yer...

2 comments:

azieazah said...

Wahh seronok tu Pengarah datang melawat.
Jangan masa Pengarah ada jer semua kemas, pastu tengah tahun serabut balik..hehehehe

roslaini saad said...

Azieazah...
lawatan pengarah ni..kami tak tahu pun dia datang secara mengejut...
Alhamdullillah...semua dalam keadaan baik...