Pages

Followers

Thursday, January 27, 2011

Patut tak aku rasa marah....??????

     Buat masa ni, aku tak tahu apa yang aku rasa...Rasa geram ke, sakit hati ke..marah ke...fed-up ke... Yang tepatnya hati aku memang tak senang sama sekali waktu ni.... Dan dalam dada rasa membengkak...Sesekali aku cuba pujuk hati...sabar le....tapi apa lagi aku nak buat kecuali bersabar.......
     " Bulan ni. ...Ros kena bayar bil.....ada bil letrik ....dah sampai...."   .... " Duit abang dah habis..bayar macam-macam...." ( Memang pun ..tadi aku tengok duit berpindah tangan dari tangan My suami ke tangan cina yang buat renovation kat rumah lama kami...)
    Aduhhh.... ini yang aku tak suka ni....Bila aku bagi pendapat , pandangan ....semua ditolak...semua dipandang sepi.... cakap dia aje yang betul...dia aje yang bagus...sudah, sudah aku juga yang kena tanggung.....Macamlah dia tak tahu...hutang aku pun banyak... tiap bulan kena bayar kad kredit, ..potong duit bayar pinjaman....duit makan anak-anak ,,selalunya aku yang beli....Kalau nak tampung bayar bil lagi...hanguslaaa aku bulan ni.....!!!!

Maaflah....ini cerita suami isteri....Bila si isteri bagi pandangan ...si suami tak nak dengar...cakap dia aje yang betull....sudah-sudah.... si isteri juga yang tanggung susah....

Aku bukan berkira...selama ni pun, aku tak minta duit My suami...sebab aku tahu gaji dia kecil dari aku...Kalau perlu buat loan ..aku buat loan....cakaplaa apa cara aku tak pernah cuba, untuk elak dari menyusahkan suami.. pelan-pelan bayar ..lama-lama habislaa...Tapi berbeza dengan My suami.... dia tak suka buat loan.....( memang aku puji bab ni...) kalau ada pun yang aku ingat.. dia pinjam untuk beli kereta yang aku bawa sekarang...sebab dia nak guna Van rusa kami ke tempat kerja...

   Sebenar cerita...bila kami ambil balik rumah lama...adalah sedikit renovation nak dibuat.. Nak ganti pintu, repair grill...dan bayar upah orang mengecat dan menebang pokok.... Sikit-sikit pun..dua tiga ribu juga.. Aku bagi cara pada My suami untuk buat loan.... bulan-bulan bayar balik tak banyak pun..dalam rm 100 lebih cam tu...
Tapi cadangan aku ditolak bulat-bulat....Dia rela pinjam dengan adiknya..... Ini yang buat aku lagi sakit hati...pantang aku, bila susah nak pinjam dengan adik beradik....( Nanti adik beradik kata isteri tak tolong...)
Dah tu..bulan ni dia dah bayar balik kat adik....Mana tak habis duit gaji sebulan...aduhhhh...kenapa laa lelaki ni ego sangat....
      Maaflah...kerana terpaksa menulis luahan hati di sini...Kerana aku dah tak boleh bercakap..kalau bercakap mesti nak meletus api ......Aduhhh...sabarlaa Aku.....

3 comments:

Kakcik Seroja said...

Biasalah Ros... lelaki yang bergelar suami ni, selalunya ego mereka sangat tinggi!

Anonymous said...

Salam Puan Ros,

Nampak berapi kat kepala tu he he. Sabr je la. Namun I pay high respect 2 ur husband sebab dia tak suka hutang. Susah nak cari org camtu sebenarnya. Masalahnya kalu berhutang sampai satu had yg tak boleh kawal tu yg ada cari along.Tambah pening ada le.

Bagus juga puan bantunya sbb gaji puan pun tinggi dari dia dan dapat pahala lagi.

Sebenarnya suami kena minta izin pakai duit isteri sebab memang keperluan keluarga suami perlu sediakan. Tapi dlam dunia moden ni di mana segalanya duit saya rasa memang isteri perlu bantu suami untuk ringankan bebanannya. Tapi bab ikhlas tu kekadng ada antaranya terpaksa jadi ikhlas he he.. Ok cau dulu.

mountain climber

roslaini saad said...

KAK cIK...TERIMA KASIH KERANA BAGI SOKONGAN...HEHEH HANYA SI ISTERI YANG FAHAM......HEHEH

MOUNTAIN CLIMBER..
BAB BERHUTANG NI..KALAU BOLEH MEMANGLAH KITA KENA ELAKKAN...TAPI DALAM HAL TERTENTU MISALNYA NAK BUAT RENOVATION RUMAH..RASANYA PERLU SEBAB MODALNNYA BANYAK....KALAU GUNA DUIT SIMPAN JE..MEMANG KAYAP..( KALAU BANYAK TAK PE JUGA..)
BAB IKHLAS NI....KALAU TAK IKHLAS..DAH LAMA MENGELEGAK RUMAHTANGGA....HEHEHE..... SEBAB DAH LAMA BERKORBAN BAB INI...