Pages

Followers

Sunday, December 12, 2010

Pemeriksaan kesihatan...


Sebelum keluar breakfast dengan suami pagi tadi...aku dah perasan bunyi hp ku berdering... tapi pening nak cari di mana, aku suruh anak-anak je yang cari...

Bila balik, anak ku bagi tahu kawan talifon suruh ke Simpang Pulai, ada pemeriksaan kesihatan percuma...dekat stokis laa tu. Inilah kelebihan, MLM yang aku ikut sekarang..... ada bab-bab penjagaan kesihatan..... sambil-sambil tu boleh laa buat duit tambahan... Diam tak diam..bulan ni aku dapat bonus rm 3xx..... jadilaaa siapa nak bagi...aku pun bukan buat beria sampai balik tengah malam......( tunggu duit Nuffnang....aku ni bukan ramai follower pun, macam sesetengah blogger...sampai beribut..Tapi aku tak kisah, kerana itu bukan sebenar niat aku....janji aku happy menulis blog...

Aku sampai dah lewat...malu juga...hehhehe
tapi buat muka toyerr jelaaa.... Kebanyakkannya perempuanlaaa....lelaki ada sorang dua...
Aku disuruh rehat sekejap ..( sebab naik tangga...cungap juga.) Kemudian baru aku mulakan pemeriksaan....mula dengan ujian darah untuk kencing manis..... Bukan nak puji diri sendiri...
walaupun aku dalam kategori obessiti tapi taraf gula normal sejak dulu.....hari ni pun sama...

Lepas tu.... aku buat ujian tekanan darah tinggi....Mengejutkan juga....sebab normal. Aku tak makan ubat pun lagi pagi ni.....ini sudah baik.. Aku pun perasan, sejak pakai bantal SCIENTIFIC PILLOW (Super Deluxe)yang aku beli kat stokis ni....aku tak pening kepala lagi bila bangun tidor....dan tengkok dan leher pun tak lengoh-lengoh dan sakit lagi.......( kata suami...dengkur aku pun dah kurang...)

Kemudian ambil ujian BMI...guna satu alat khas.... Kali ni banyak laa kantoi..berat badan..naik lagi..isykkkk.....( makan pulak berselera je...) kalori tinggi...lemak dekat organ....dan dah tentulaa obesiti... Tapi kalestrol ...tak ada pula ujiannya.....

Kawan-kawan ramai yang suggest aku guna tilam CONTIAGO BIO-ION THERAPEUTIC MATTRESS PAD katanya bagus, untuk orang yang obesiti macam aku...Untuk yang lumpuh, stroke, gout dan serba maknika penyakit.... kerana di dalam lapisannya ada batu jade...yang membantu peredaran darah satu badan....

No comments: