Pages

Followers

Saturday, October 16, 2010

Tak faham sungguh....!!!!

Aku ada dua orang kawan, yang merangkap jiran aku juga..... Mereka ni dulunya memang rapat. Aku namakan mereka ini A dan B....( nama olok-olok laa tu..) Aku kenal A dulu...kemudian A perkenalkan B pada aku. Berbeza dengan aku... kedua-dua kawan aku ini adalah suri rumah... tapi aku senang berkawan dengan mereka, kerana kalau jumpa cikgu-cikgu ni... tak ada lain bab cerita melainkan hal sekolah aje...anak murid, buku, exam.....boring juga..

Tapi kebelakangan ni, aku perasan hubungan kedua orang kawan aku ni agak renggang... Puncanya aku tak pasti....( A ada cerita, tapi aku tak ambil 'pot' sangat....) tapi kadang-kadang aku dapat tahu... B ada juga talifon si A....

Bagi aku tak kisahlaa... kalau mereka tak rapat lagi... aku biasa aje, sebab tak ada kena mengena dengan aku....

Cuma yang aku tak faham..... Bila aku jumpa si A... dia akan bercerita tentang si B.... Aku angguk-angguk je....dengar je....( Nak tambah kuah, aku sendiri tak tahu hujung pangkal..)
dan bila jumpa si B pula....dia pula dok bercerita tentang si A...... bab yang aku rasa tak betul...aku tegur juga...sebab aku kenal si A ni dah lama juga....

Yang aku heran tu... Kalau dah tak suka tu, buat 'dek' ajelaa.... tapi payah susah-susah nak ambil tahu hal masing-masing...Dah tu bercerita pulak kat aku....( mengumpat laa tu..) tak pasal-pasal aku sama tumpang dosa....

Yang aku heran lagi tu... dalam tak suka dok bertalifon...hehehh kelakar pulak aku...
Kalau tak suka janganlaa talifon... yang sorang lagi ni... kalau tak suka, jangan laa angkat talifon...

Isykkkk...tak faham laa aku.... apa masalah mereka yerrrr....?????

2 comments:

Anonymous said...

Ha ha ha.Tu namanya benci tapi rindu. BTW de best way cari jalan damaikan mereka tu.Mungkin boleh atur one small encounter yg mrk tak boleh elak. Kemudian lihat reaksi he he.Pn Ros jadi org tengah.Tak krtikal sgt. Bak mengumpat 2 mmg dah kerja ramai orang cuma dah datg raya nnti kenalah bermaaf2an.

Wassalam


Mountain climber

roslaini saad said...

Salam Anonymous...

Saya pun rasa macam tu..Benci tapi rindu...hehehhehe

Emmm...good idea juga yer..damaikan mereka...ajak dua-dua gi makan ke..