Pages

Followers

Monday, October 25, 2010

Doktor kata tak ada apa....betul ke...??????

Dari semalam aku rasa kurang selesa di sebelah kanan bahagian perut . dan hari ni... lenguhnya dah membawa ke bahagian bawah ketiak...hingga ke belakang..

Fikir punya fikir...habis jaga exam tadi aku keluar dan ke klinik berhampiran...Supaya hati lebih senang. ..Dr Khairuddin, Doktor yang selalu aku jumpa bila sakit pening, scan..( macam orang mengandung tu ) katanya tak ada apa...( bahagian yang di scan adalah hati dan hempedu )...Jadi cuma diberi ubat angin dan sakit urat. Yang lain ubat penahan sakitlaa...

Sebenarnya aku rasa tak begitu puas hati....entah kenapa....Walaupun dah telan ubat, senak dan sengal masih lagi terasa....( yerlaah...tak mungkin begitu cepat nak pulih...)

Satu hal lagi, ...sebab aku teringat tentang ceramah kesihatan yang aku ikuti sabtu lalu....
tentang penyakit kanser......

Kata Professor tu... Penyakit kanser ni..umpama orang yang petik jari..Snap!!!
kalau seorang yang petik jari...kadang-kadang tak kedengaran langsung...sepuluh orang pun belum cukup kedengaran.... tapi bila dah satu dewan petik jari ...baru kita dengar bunyinya...
Begitulaa umpama sakit kanser...kalau baru-baru menyerang...jumpa doktor...Doktor akan kata tak ada masalah...( sebab doktor pun tak boleh nak kesan lagi...) dan bila dah teruk.... barulaa doktor dapat diagnosis penyakit ini......

Aduhhh... tak nak laa macam ni......
Tapi biasalaa...bila sakit kita fikir macam-macam......
Sebab tu...pencegahan awal tu penting....Kalau dah nak kena juga nak buat macam mana....
Itu baru nama takdir....
Ya Allah...mintak laa simpang, penyakit yang tak tertanggung ini.....!!!!!

5 comments:

Anonymous said...

Mungkin rahim turun kot. Jumpa bidan urut naikkan semula...Saya selalu jadi gitu..tapi saya tahu urut sendiri.

PPB.

Uncle Lee said...

Hi Roslani, regret read you not feeling well. Not to worry, you'll be fine.
But if feel not comfortable, pergi get a second opinion, from another doctor.

Oh ya, pondok sya ada satu very nice lady doctor, "my Puteri".....maybe can ask her? Mention my name ....ha ha. I think she in KL.
You take care, keep well. Lee.

kakcik said...

Salam Ros..

kakcik setuju dengan U. Lee... kena dapatkan second opinion. Eloklah Ros bersegera mendapatkannya. Mudah2an tiapa apa2 yang serius. InsyaAllah.

roslaini saad said...

Salam Semua...

Anonymous...bagus juga cadangan tu..dah lama juga tak berurut..terima kasih...

Uncle Lee...terima kasih. Dari jauh bagi pandangan..betullaa.. lepas ni try dapat pandang ke dua..
Tapi hari ni dah rasa lega sikit..walaupun tak sengal macam semalam..

Kak cik..
terima kasih kerana rajin berkunjung...Mungkin juga, fikiran ni selalu memikirkan yang negatif bila sakit....risau bukan-bukan..
'
Insyallah, kalau terasa lagi sakitnya akan cari doktor lain pula..

adam said...

ape ape pun cari la doktor perempuan ... kite Islam ... kite berugama...

doctor khairuddin????