Pages

Followers

Thursday, August 12, 2010

Berlagak bagus...heheh

Kadang-kadang bila dah jadi emak dan jadi cikgu pula, kita kena berlagak jadi bagus dan baik terutama bila dalam bulan puasa ni.....

Mak : Cepat-cepat bangun...pi sekolahhh...!!!!
Anak : Ala makk.... mengantuk.... malas pi sekolah....
Mak : Eehhh.... mana boleh, mengantuk pun kena pi sekolah... Mak lagi awal bangun tau... mak lagi mengantuk... tapi mak pi sekolah.....
Anak : Emak lain laa......


Sebenarnya.....

Emak ( monolog) : alangkah baik kalau cuti... lepas subuh boleh sambung tidor...hehehe tidak pun jadi budak-budak.... mengantuk je boleh ponteng sekolah.....
alahai....boringnya nak pi sekolah....


Kalau kat sekolah pulak.....

" Apahal ni rupa mengantuk je.... macam awak sorang je bersahur...
cuba tengok orang lain steady je.... ...orang lain pun bersahur juga..."

padahal...

Cikgu dah cover tidor masa free...siap dengan dengkurnya sekali....hehhehhehh

7 comments:

fa*atip said...

tapi kak ros, kadang2 kan, kami tak sempat pun nak berlagak bagus..hehee..2, 3 kali...subuh2, Asyiq yg ketuk pintu kejut kitorang!

Uncle Lee said...

Hi Roslaini, I love your lively humour.
You got great kids....and I guess they getting up early to buka puasa.
Here's wishing you and all at home a pleasant puasa month.
Best regards, stay young and simpan satu lagu dalam hati, Lee.

roslaini saad said...
This comment has been removed by the author.
roslaini saad said...

Fa Atip....
Alhamdullillah, dapat anak camtu..tapi kak ros kadang-kadang terkena juga ngan anak...

Hai emak..facebook lagi, bila nak sembahyang...ehehe...( si kecik selalu yang tegur..)

roslaini saad said...
This comment has been removed by the author.
roslaini saad said...

Uncle Lee..

I love jokes....heheeh...selalu juga terkena with my kids...thanks for jenguk-jenguk my rumah...heheh

roslaini saad said...
This comment has been removed by the author.