Pages

Followers

Friday, July 23, 2010

MC tapi sekolah...

(gambar tak ada kena mengena...tak ingat download dari mana...)

Hari ni aku pi sekolah...kemudian dapat MC.....
Stresss...barangkali...

Hari ini tarikh akhir aku bagi kat pelajar 5K untuk hantar kerja kursus.....
Terima kasih pada puan pengetua yang memahami...
Dia syorkan aku kepong pelajar yang tak siap untuk siapkan kerja kursus pada hari Rabu lepas..
( seorang anaknya masuk Art and Design dua tahun sudah...)
jadi tak adalaa banyak masalah sangat..

Tapi ... rupanya aku tak boleh cool......nak berapi je..
Mana tidaknya.. dari pagi lepas sorang, sorang datang.. Nak buat sampul baru, nak manila kad, nak gam, nak gunting, nak stapler...nak color pensel...
Kepala aku dah rasa besar dua kali ganda...terlalu berat...
belakang tengkok dah rasa macam pikul sesuatu....
dan mata... bila dah dipejam, rasa hilang sekejap...

akhirnya aku pergi jumpa PK 1 -" Kak Bitah..Izin keluar.. nak pi klinik..."
tak banyak soal... dia sain je...

Pergi klinik...jumpa Dr Khairuddin...klinik Takwa...
aku cerita apa yang aku rasa... dia check sana sini...
check tekanan darah, jantung....

" Cikgu... saya bagi MC... balik rehat...."
tekanan darah tak tinggi sebab aku dah makan ubat pagi tadi....
kadar jantung aku tak tahu....ok kot..
tapi yang aku tahu aku begitu lesu....

Balik ke rumah talifon ke sekolah....
makan ubat... dan tidor.......
lupakan sekejap tentang 5K......lupakan sekejap tentang sekolah..

tiba-tiba tersedar... jam dah pukul 12 tengahari.....
ohhh... nak kumpul folio 5K....
harap-harap budak letak atas meja aku...
kalau mereka tak hantar macamana...

basuh muka...kenakan tudung ...aku balik ke sekolah...
kepala dah rasa lega.. badan dah rasa ringan sikit...

masuk bilik ...tengok atas meja, tersusun beberapa folio...alhamdullillah..bisik hati..
tapi tak tengok di dalamnya lagi...tak kisah laa...janji hantar..

Kemudian, datang si Ilham...pelajar harapan aku...
ehhh...kenapa tak binding.. kenapa tak warna... mana persembahan...
aduhhhh.... kan saya dah tunjuk contoh folio tahun sudah yang dapat A...

Datang pula si Ain..... pelajar harapan juga....
awak pun sama.... kenapa tak siap binding...

darah dah terasa naik semula....
saya pi kantin ... nanti nak tengok awak dah binding folio awak....


Habis makan...balik check folio yang di hantar..
memang tak puas hati... lantaklaaa...

check satu- satu... akhirnya...dapat kesan, ada empat orang lagi yang tak hantar...
bersedialaa korang ..
Isnin ni... akan berjumpalah korang dengan guru disiplin....
Pengetua dah bagi green light..
tak hantar... satu rotan..!!!

Kesimpulannya...:

aku bukan muda lagi seperti 10 tahun dulu...
boleh kejar, setiap pelajar selagi mereka tak hantar kerja kurus..
boleh pastikan mereka siap pada tarikh sepatutnya...

mana yang nak aku utamakan... badan aku atau pelajar-pelajar aku...???










3 comments:

umi_e said...

Salam...

Folio PSV ke tu?

* Alhamdulillah anak saya dah hantar folio tu sebab cikgu minta awal bulan Julai...

aznimatisa said...

sama la kita uda...hehe

roslaini saad said...

Umi e : Bagusla menjadi ibu yang prihatin dengan anak-anak..
Dari pengalaman saya.. ada ibu yang tak tahu pun anak dia ada kerja kursus..