Pages

Followers

Wednesday, February 17, 2010

Penimbang oh penimbang...

gambar dari blog Tolahah Photograpy ( boleh yer....)
Sebenarnya, hari ini aku pi menimbang badan lagi.... tempat favorite aku, bayar 20 sen dan alat tu akan keluar tiket... Orang kata kalau nak timbang badan, kena timbang alat yang sama. Kalau tidak bacaan tak sama....heheh aku rasa pun betul juga.
Sebabnya semalam, aku dan anak-anak melepak kat Tesco station 18, aku pun cubalah timbanglah badan di sana. Bacaannya 118.5....eerm aku pun happi laa...sebab dah turun sikit...
Tapi hari ni aku pi timbang kat Giant pulak...bacaannya memeranjatkan aku .....117.5 pulak..
Hai, takkan la pulak satu hari satu kilo. Baru tak makan nasi tengahari je....
Ini hal berat badan aku... Aku tak kisah gemok...asalkan sihat. Tapi sejak kebelakangan ni dok sakit kaki ( bahagian lutut ) aku mula kisah dengan badan aku ni... Jumpa mana-mana doktor pun mereka akan cakap pasal berat badan aku...terutama kalau doktor yang muda-muda...( tu yang aku malas nak dengar...) dan leteran mereka sama aje sejak berpuluh tahun...
Barangkali kalau aku ni kerbau macam gambar di atas tu... mesti aku ni dah laku dijual...hahahhahahahha....( tu pasal letak gambar kerbau....)
Tapi...truely speaking laa....( betul ke...tulis ni ) pada aku orang gemok lebih cantik dari orang kurus...hehhe bukan sebab kerana aku gemok... Tapi penilaian mata dan hati aku laa... Seorang model yang cukup laku , di mata aku tak cantik lansung...badan sekeping je..dada leper.....hehehhe . Seksinya sebab dia pakai kain tak cukup...itu je...
Okaylaa...cantik tak cantik persoalan subjektif....yang penting badan yang sihat ..OKay..
jadi jomlaa kita kuruskan badan......

5 comments:

kakcikseroja said...

Salam Ros..

kakcik setuju...(sambil angkat keyboard).. orang yang 'berisi' lagi cantik dari yang 'leper'. Itu sebab masa baru2 kawen dulu, Cik Abe kakcik suruh naikkan berat badan (masa tu 48kg je..).. Hehehe.. skrg dah 80kg.. what say you??? mengah weiii.. nak naik tangga pun berpaut.. :)

aintsuperwoman said...

betul, betul, kita pun setuju bebenor!!!! model-model tu sekeping aje...tunjuk kat ghimo pun deme pun tak nampak jalan nak kokak kat mana...hehehe (para model jangan saman ye).

Tapi acu kita kita ni tunjuk kat ghimo, mau deme penin, sebab tak tau nak kokak kat mana dulu...semuanya berisi...hahahahah....

apa apa pun kak ros, jangan seghonok benor...moh kita diet ghamei-ghamei, hehehehe....

aznimatisa said...

Dulik kan penimbang tu, penimbang2 tu seme tak leh caya la,, teruskan perjuangan,,hip2 horeiii!!

roslaini saad said...

Wau....dah ada penyokong ni..heheh

Kak cik...gemok-gemok kita abang sayang kan,,,!!! itu yang penting

Aint Super woman...
Gemok terlebih tak nak juga..susah nak buat apa...heheh jom diet .....Kita boleh punya...

roslaini saad said...

Dekni...kamu dah lawa...nak diet juga ke...maintain...