Pages

Followers

Sunday, August 9, 2009

Pencuri datang lagi....

Hari ini awal pagi, aku dapat tahu rumah jiranku dimasuki pencuri...hilang laptop ( sekolah punyala....) dan beberapa barang lagi..aduh..kesiannya aku dengar. Tapi nasib baik dompet bersama ic dan lain-lain dicampak dekat tepi longkang, dekat dengan rumah...duit dah tentu la hilang...
Beberapa hari yang lalu, jiran sebelah rumahku, keretanya dipecah dek orang untuk kali kedua...( kereta mercedes ) tapi tak ada barang yang hilang. Mungkin mencari kunci rumah... Entah kenapa aku pun terasa yakin..dompet razi diambil orang juga...
Petang kami menghantar Razi balik ke Kepala Batas...sepanjang jalan pergi dan balik, aku lebih banyak tidor. Entahlah mengantuk betul.... Razi nampak happy balik ke asrama, mungkin sebab dah puas cuti di rumah.... Lepas hantar, kami tak singgah mana-mana terus balik ke Ipoh.
Singgah Matang pun tidak...tak mengapalah, cuti sekolah tak lama lagi, boleh balik kampung....Dekat Kuala Kangsar, dapat call dari Hafiz anak sedaraku dekat Seberang Perak nak datang ke rumah..mereka di Simpang Pulai hantar adiknya ke situ. Datang bersama Nurul Izzah, adiknya yang baru balik dari Syria... teruja betul aku dengan Izzah, sebab selama ini aku hanya chatting dengannya di Internet...
Izzah bawakan aku ole-oleh dari Syria, dua helai selendang dan alas meja buatan syria....ingat juga anak sedara aku ni dekat aku...Mmmm..aku ni ramai juga anak sedara, tapi tak semua rapat dan mesra macam anak kak kiah dan kak pidah ku..Anak-anak kak gayah ku, yang mesra pun cuma yang sulung...sebab kenal aku dari kecil, tapi yang lain-lainnya macam tak kenal je..bukan apa, mereka ni kalau balik pun dok duduk dalam kelompok mereka je...Tulah...lain emak bapak lain cara mengasuh,..walaupun anak sedara sendiri, lain cara mereka bergaul...Apapun, aku harap anak-anak aku tak sombong dengan mak-mak sedara dan bapak sedara mereka...

No comments: