Pages

Followers

Tuesday, November 22, 2011

Puas Menjerit untuk Harimau Malaya...

      Dah lama rasanya aku tak menonton perlawanan bola dari awal hingga habis perlawanan... Kalau aku tengok pun biasanya separuh jalan... kemudian aku buat keputusan sendiri.... Tapi berlainan malam ni.. Nak berganjak dari depan tv pun tak mahu...hehehhe
      Malam ni pun seronok tengok bola... ada Razi dan anak-anak lain menonton sama... Hakim je.. keluar tengok dengan kawan-kawan. Razi malam ni kurang sihat... lagipun kawan-kawan dia semua dah balik ke universiti. Cuma dia yang belum habis cuti......

      Tak terlampau kalau aku puji permainan pasukan bawah 23 tahun kita ni... memang ada kelas...tak menyakitkan hati. Kecuali seorang dua pemain yang tamak nak rembat bola sorang-sorang....hehhehe aku pun boleh jadi pengulas sukan. Tapi paling bagus pada aku, penjaga bola kebangsaan kita... Khairul Fahmi.... kalau dia tak cukup hebat... dah lama bolos gawang gol kita....

     Tapi aku cukup kesian dengan pemain-pemain bola ni... entah berapa kali berguling kesakitan tengah padang... kalaulah anak-anak aku yang jadi pemain, mahu menangis juga aku.....hehehe Itulah pengorbanan mereka... Untung mereka menang... taklah kena caci dan kata mengata... kalau kalah.... aduhhhh pedih kena kutuk...
Adat bertanding... yang menang disanjung... dipuji... yang kalau dikeji....
Apapun tahniah pasukan negara.... berbaloi aku menjerit malam ni....!!!!




P/S :   Tak ada sorang anak aku berbakat main bola... kalau adalah ... boleh tumpang berbangga...hehehe

2 comments:

gedek! said...

tak berbakat bermain bola bukan beerti loser!

(saya kaki bangku... hehe)

roslaini saad said...

gedek....masa musim bola tengah gah... teringin anak jadi pemain bola..masa meletup badminton..teringin anak jadi pemain badminton...hehehheheh