Pages

Followers

Wednesday, September 28, 2011

Juadah teristemewa.... Ikan Bakar di Melaka.

dulu aku kenal dengan nama siput sudu... sebab rupanya macam sudu.. rupanya ia dipanggil kepah..
     Kalau pergi ke Melaka , tak sah rasanya kalau tak perkena ikan bakar dan hidangan 'seafood"nya.... Kebetulan aku memang dah lama teringin nak merasainya.. Orang kata bak orang mengantuk di sorong bantal.. Bila anak saudara aku Along Ariff.. membawa kami ke satu lokasi ikan bakar yang terkenal di Melaka.... Memang aku teruja sekali.....ya bedabedu......!!!!
 Si Kecik... juga macam emaknya...seronok tak habis...
    Nurul , menantu Kak Pidah aku.... dia laa yang menjadi tuan rumah kami selama dua malam di Melaka...
 Hidangan yang dipilih anak sedara aku.... ikan dah hilang ekor.... sedap ooooo....
 Sotong goreng sotong..... memang kekenyangan kami malam tu....
 tengok...dah lincin....
Faiz... yang dok berungut bosan sepanjang jalan ke Melaka.... dah mula tersenyum..lepas tu dia tak sebut lagi perkataan bosan..... 3 bungkus nasi lemak dihabiskannya..... Aku...Mampu dua bungkus je...
 Inilah... tempat makan yang dipilih... Kata anak sedara aku... di sini sedap dan murah...
dan aku akui memang betul sedap...... harga berpatutan....
Nurul dan anaknya Akid.... si Kecik dah tak sabor... Yang dalam bakul tu.. nasi lemak....  Kelainan cara makan ikan bakar di Melaka... Makan dengan nasi lemak..... Yang aku heran... nasi lemak pun sedap....hehehehe... Barangkali kami memang kelaparan...

No comments: