Pages

Followers

Thursday, May 26, 2011

kalau sudah namanya pelukis....

Mohd Shaimy..dengan sketch book ..
     Ada kata-kata berbunyi....   Nak mendalami sesuatu ilmu...carilah gurunya.... Nak menyubur minat yang ada... carilah sahabatnya...  ( Lebihkurang gitulaa yer...) Dan inilah yang aku temui masa mengikut program Lakar Seni Kuala Sepetang... Pelukis tak boleh berpisah dengan sketch book dan pensil....( atau sebarang media...)
 Dato Mahsun... penasihat Pelukis Perak... sambil menikmati panorama alam.... sambil melakar...
 Raduan... tak ketinggalan
 Munif... antara pelukis yang pro aktif.... atas bot ni saja... dia siap satu karya...
 Gaya Munif... di mana saja beliau boleh berkarya...

 Dah puas melakar di luar... masuk ke dalam terus melakar...
 Dr Siti Zainon.... memang tak berpisah dengan skecth book...

Aku....???
Aku tak pandai melukis benda bergerak...jadi aku lukis pemandu bot yang kami naik...hehehe
lepas tu.. bila balik ke rumah... baru aku download gambar yang aku ambil....dan memulakan lakaran aku pula...

dan ini hasilnya... ( belum siap )
Lakaran ni aku buat masa... peserta lain keluar ke gerai makan... Aku dah letih, jadi malas keluar. Jadi ada peluang melukis dari gambar yang aku ambil sepanjang menaiki bot tadi... Tapi kata Dr. Siti Zainon... melukis begini, kita tak dapat merasai " roh " alam itu sendiri.... bagi aku inilah teknologi ... memudahkan urusan kerja kita....
Sebenarnya, lukisan ni tak sempat siap... sebab lepas tu, bila semua dah balik...dah jadi acara lain pulak...
acara menjamu selera.....

3 comments:

FaAtip said...

Fa reti lukis orang lidi je...hehehee

Dila's Art said...

ohh seronok rasanya kalau dapat join.

Suka melukis gak.

Lee said...

Hi Roslaini, I love the gambars here. Really very nice, and everyone doing drawings, sketches.
They're beautiful too.
You have fun and keep well. Have a nice day.
Lee.