Pages

Followers

Saturday, May 28, 2011

Cuti sekolah ke...???

gambar tahun sudah...pengawas pusat sumber membuat operasi semasa cuti.   


       Hari ini bermula cuti sekolah untuk pertengahan tahun....Kata orang beruntung jadi cikgu... budak cuti, cikgu pun cuti..... Yerlah  tu..... jadilah cikgu dulu, baru cakap.... tapi tak dinafikan memang ada orang jadi cikgu releks....hehehe... tengok sekolah , tengok tempat laa.... dan tengok pula siapa pula cikgu tu..... kalau kaki makan angin... memang awal lagi dah booking tiket pi melancong...... ikut orang le...

topi keledar... contoh yang aku buat.
       Tahun.ni.. aku tak rasa macam nak cuti.... Kertas jawapan budak periksa pun tak habis tanda lagi... Tapi paling suspen, kerja kursus budak tak siap lagi... Minggu depan aku dah suruh budak-budak tingkatan 5K dan 5T datang untuk kelas tambahan.... aku nak siapkan kerja kursus mereka..... Semalam aku semak untuk ambil markah pertengahan tahun,...  standard yang aku dapat tak layak sorang pun untuk di beri A... sedih kannn..... Dah pulun, bagi tahu dari awal... apa yang diberi tak setimpal dengan apa yang diajar...
      Pengawas pusat sumber pun... dah sepakat nak buat  operasi  masa cuti ni... Budak-budak pengawas ni senang sikit... tak payah aku bising-bising... mereka sendiri tahu, apa nak buat...

Itu bab sekolah.... rumah satu hal..................................... aduiiii... sapa nak tolong wei...????
anak-anak jantan aku sampai tengahari pun tak bangun lagi.... Nak minta tolong buang sampah pun susah....nak mengemas rumah jauh sekali...    Lipat kain baju, jangan mimpi laa mereka nak tolong....  Bukan aku tak ajar dari kecil... tapi lagi besar, lagi besar liatnya.... dulu kecil-kecil pandai pulak mereka buat giliran basuh pinggan.....Alasan mereka.... Ayah pun tak buat........

    Apa-apa hal pun, malam ni aku nak naik bas pi KL..... ada meeting dengan GAPS esuk kat Balai Seni....
tapi aku tak ada pun mereka bukan kisah pun......    Kalau aku tak ada langsung macam mana mereka yer...????

2 comments:

Insan Marhaen said...

bak kata kumpulan The Zikr,

apa yang ada
jarang disyukuri.

apa yang tiada
sering dirisaukan.

kalau kita takada nanti, barulah depa teringat nak bagi kita pingat.

macam P Ramlee..

hani@debumelukut said...

Selamat bercuti..dan selamat bershopping.