Pages

Followers

Sunday, April 24, 2011

Aduhai....letihlaa rupe ni....!!!

  Semalam lepas balik keluar makan dengan My suami, si Kecik bagi tahu Hakim talifon. ..suruh ambil dia esuk pukul 9.00 pagi..... aduhhhhh... baru lagi  hantar dia balik....dah nak suruh kami datang lagi...
    Malamnya dia hantar sms... "Mak datang ambil yer..esuk. ( handphone siapa aku tak tahu...) boring ni..."
Aku terus berbincang dengan My suami...Macamana ni bang...????
Kalau hari sabtu ku tak diganggu oleh aktiviti sekolah ,, aku rasa badanku ok lagi... tapi bila sabtu dah ke sekolah... ahad nak ke Seri Iskandar...letih juga..

Macamana pun.. kami ambil keputusan akan pergi juga.... bukan apa...takut dia meragam.......!!!!!
Dah cantik molek benar dia bersekolah di sana... sesuai dengan minatnya.. dan yang lebih penting dia tinggal di asrama...dan adalaa ruang untuk dia belajar. Kalau di rumah... kalah tokeh balak lagi... punyalaa sibuk, sekejap-sekejap kawan call...sekejap-sekejap kawan datang cari...malam dah hilang...lagi pening...Ada orang kata ...kenapa tak control... Nak control macamana... awal malam dia ada...bila kita tidor dia keluar......kecik-kecik dulu... memang aku tawaf kawasan taman ni... cari mana port dia lepak...tapi bila kian besar... nak jejak pun susah...
    Cuma terpaksa yakin dengan kata-kata dia....MAK JANGAN RISAU...HAKIM TAHU ...MANA BAIK MANA BURUK...YANG JAHAT HAKIM TAK BUAT....
  Sesekali fikir... mudah lagi jaga yang 'baby ' kann........

4 comments:

Insan Marhaen said...

lagi susah bila dah lingkungan 20an. buatya usung anak orang merata-rata..

kakcik said...

Semakin besar anak, semakin hebat dugaan buat ibubapa...

sayangsayangibu said...

bila kecik
tak sabar nak dia besar, bila dah besar rasa macam biarlah dia kecik senang nak di kawal

roslaini saad said...

insan Marhaen...
tak payah tunggu 20an.. yang baru 19 tu pun saya dah risau...yang risau lagi..anak dara orang pun dok manja dengan dia..berani-berani bergambar letak tangan atas bahu le..aduhhh..susah hati juga tu...

Kak Cik...
Benar apa yang kak cik cakap...dulu kecik-kecik kita yang keputusan..sekarang...keputusan kita pun disanggah..memang dugaan lebih besar...

Sayang-sayang ibu...
Yang kecil...bila degil boleh lagi di marah-marah...dah besar.. nak marah marah...silap-silap hari bulan tak balik rumah...kita juga yang susah hati...