Pages

Followers

Saturday, January 22, 2011

Mari Mengarang,...dengan Kak cik

   Setelah membaca beberapa "karangan" menarik....teringin pula aku nak join,...contest yang dianjurkan oleh Kak Cik Seroja....

     Entah kenapa, tiba-tiba aku teringin nak makan KUIH TALAM.. macam orang mengandung 7 bulan pulak...tapi bila mengenangkan GANGGUAN SEKSUAL..setiap kali melintas pelanggan-pelangan di gerai makan tu...terbantut pula keinginan..Bukan apa, setiap kali aku melintas kat situ..pasti ada siulan-siulan nakal..dan renungan-renungan nakal kepada dua biji PERMATA yang ada pada aku....ermm..memanglaa saiznya mengalahkan betik muda di belakang rumah....Barangkali mereka-mereka tu belum tahu apa MAKNA KEMBIRI.....sekali kena baru mereka tahu dunia tinggi ke rendah....
    Tak mengapalahh..aku memujuk hati, ..HALWA MASKAT pemberian KAK CIK SEROJA, masih ada...sekurang-kurangnya boleh menghilangkan rasa lapar yang tersangat ni. Tiba-tiba teringat...PAKAIAN UNTUK MENDAKI, yang diminta oleh anakku si Hakim..SEJAK ULANGTAHUN KELAHIRANnya ..bulan Jun dulu belum lagi aku tunaikan....Sejak dia menonton filem ZOMBI KAMPUNG PISANG..minatnya terhadap memanjat bukit dan gunung menjadi-jadi....Tapi aku selalu berpesan padanya..
JIKA TERDENGAR SAYUP AZAN BERGEMA MENJELANG PAGI...segeralah bangun dan  jangan lupa sholat..walau apa pekerjaan yang kita lakukan...tapi entahlaa...susah juga dia nak mendengar kata...

5 comments:

kakcik said...

Terima kaksih Ros kerana sudi memeriahkan peraduan itu. Kakcik dah masukkan link Ros kata rumah kakcik. :)

CemPaKa SiReH said...

simple dan bersahaja je cerita dr kak ros ni..interesting..smg kak ros mng ok ;)

roslaini saad said...

Kak Cik..terima kasih..heheh saja nak memeriahkan dunia blogger..


Cempaka Sireh...
Bukan soal nak menang..saja seronok-seronok...nak bagi sokongan kat kak cik seroja...

azieazah said...

Tahniah CIKGI ROS.
Meramaikan lagi penyertaan..

biar KAKCIK kita pening nak milih pemenang... hahahaha

Uncle Lee said...

Hi Roslaini, just dropped by to say hello.
How you doin'?
You keep well, simpan satu lagu dalam hati.
Best regards.
Lee.