Pages

Followers

Thursday, November 4, 2010

Menjadi pengacara majlis....Jamuan Akhir Tahun Kelab SRC.


Kadang-kadang takdir Allah , tak siapa yang sangka....
Setelah hampir 20 tahun menjadi guru, buat pertama kali...aku diminta menjadi MC majlis, untuk Jamuan Akhir Tahun Kelab SRC.
Sebenarnya ramai juga yang terkejut bila aku kata, aku yang jadi pengacara majlis.
Sebab di luar dari kebiasaannya..... biasanya kalau majlis-majlis begini aku jadi tukang makan je..

Semuanya secara tiba-tiba.....Kawan yang sepatutnya jadi MC tak dapat hadir majlis tersebut, kerana hal yang tidak dapat di elakkan....
Hah...!! bila lagi nak cabar kemampuan diri....itu yang aku fikirkan..

Sebelum majlis bermula...aku berbincang dulu dengan pengerusi kelab.... tentang perjalanan majlis....skrip aku buat sambil lalu di rumah....Aku tak tunjuk pun dekat pengerusi...
sebab ada segmen...aku mengusik beliau.......Surprise....!!!!

Alhamdullillah...semua berjalan lancar...Ada kawan-kawan kata, muka aku berseri-seri ...hehee
Ada yang ucap tahniah....Ada yang puji......

Apa-apa pun aku nak ucap terima kasih pada si Kecik...
yang jadi cameraman aku petang tu......dia buat kerja yang terbaik...

4 comments:

kakcik said...

Kiranya bakat terpendam yang baru dicungkil la tu.. tapi, memang pun wajah Ros nampak lain. Licin dan berseri. Apa rahsia anda? :)

roslaini saad said...

Kak cik....

bakat terpendam...hahaha yer laa tu.
Jadi cikgu ni..tak boleh tunjuk banyak-banyak..nanti tiap tahun kita kena...

Muka nampak lain kan..ros ingat pasal makan B YOung laaa...ros bukan jenis pakai produk make up mahal-mahal..

roslaini saad said...

Kak cik....

bakat terpendam...hahaha yer laa tu.
Jadi cikgu ni..tak boleh tunjuk banyak-banyak..nanti tiap tahun kita kena...

Muka nampak lain kan..ros ingat pasal makan B YOung laaa...ros bukan jenis pakai produk make up mahal-mahal..

Anonymous said...

Salam Pn Ros,

Hebat tu jadi pengacara. Bukan semua orang boleh. ada yg menggeletar dibuatnya.Kena ada skill berkomunikasi dan membuat kelakar skit untuk hidupkan suasana. Saya pun rasa rasanya tak boleh biarpun selalu juga satu masa dulu bersyarah depan staf dan juga present paper masa lawatan-lawatan kat oversea.

Tapi bab jadi pengacara ni tak pernah dan tak ada bakat pun. tapi bagus juga sebagai pendedahan supaya puan jadi seorang yang serba boleh.Tapi bahaya juga nanti kena kat Puan je tiap2 tahun kalau terlampau boleh. He he usik je tu..

bravo.

mountain climber