Pages

Followers

Friday, October 22, 2010

Emas Zhulian... jom jamu mata.


Sehari dua ni...aku begitu tersangkut hati dengan benda-benda berkait dengan emas ni....
Harga emas di pasaran pun kian melambung naik. Kalau tak berduit memang tak merasa nak pakai....

Tapi dalam hidup ini kita diberi pilihan...
nak pilih yang mampu di beli untuk pakai hiasan. Atau nak beli untuk melabur jangkamasa panjang....

Aku memang tertarik dengan emas zhulian ni...
Fungsinya sebagai hiasan begitu terselah.....harga yang mampu dimilik oleh setiap orang.
( kalau dah tak ada duit, nak buat apa beli emas 916, letak kat leher beribu-ribu...ini pendapat aku..) Selain selamat dipakai, kurang risiko.....( janganlaa tayang kat orang...tak tentu pasal )
Kalau tengok designnya, memang tak jauh beza dengan emas tulin. Malah ada yang lebih cantik...
Kalau ada duit lebih ...simpan dalam akaun bank. Kalau tidak pun ...
nak sama macam emas, buka akaun emas.... dekat Maybank ada,
kat Public bank pun ada.....tak payah beli barang emas.

Tidak pun ada duit lebih ...labur dalam ASB ke...
simpan kat Tabung Haji ke....

Bila sesak duit tak payah gadai barang...
pergi bank je...keluarkan duit....
tiap-tiap tahun ada diveden...

Kalau diragut pun...tak payah nak perjudi nyawa...lepaskan saja...
kalau emas lima enam ribu ......aduhhh,, nyawa atau emas...????
Kalau disimpan di rumah pun...menjemput perompak ke rumah....isykkkk...sayang yer..emas yang kita simpan bertahun-tahun ....dirompak begitu.....( minta simpang leee....)

Kalau ada anak dara ramai...tak perlu pening kepala...
emas begini pun cukup untuk hiasan badan.
( perlu emas yang mahal-mahal kee..????)


Bila harga murah... koleksi pun boleh lebih banyak...
hari ni pakai kecil,.. esuk pakai besar sikit...lusa pakai ada batu, esuk pakai yang lonjong sikit...

Kalau pakai jumpa emak mertua pun...pasti dia tak tahu...
hehehe... ( mak mertua bukan tahu kita tak ada duit...)janji cantik di tangan..manis
nampaknya menantu emak...
Abang nak pujuk adik...hehhe belikan satu...
lembut hati dia.


Ayat-ayat di atas sengaja aku gunakan kerana aku sekarang meniaga barang-barang ni...ehehhehe . Kalau berminat bagi tahu...boleh pos laju... sms je...
0124363906

4 comments:

secangkir madu merah said...

memang cantik2 design brg2 kemas zhulian ni...klu sekali dua tgk memang org tak kan tau ianya bukan emas ori...lagi pun apa kisah emas tiruan atau pun ori janji kita mampu beli tak membazir duit dan duit yg lebih blh disimpan dlm bank atau buat belanja benda2 yg lbh berfaedah...ia tak cikguRos?

roslaini saad said...

Secangkir Madu Merah..betul sangat tu...kalau niat untuk hiasan diri tak semestinya mahal beribu-ribu...janji cantik di mata.....

terima kasih kerana berkunjung...

kak Erna said...

salam ros..akak berminat pulak tengok loket tu..cantik2..

Anonymous said...

salam...k.ros,bpe harge loket btu ijau tuuuuu?????????