Pages

Followers

Sunday, October 10, 2010

Berubah hati.....


Kata seorang motivasi yang pernah aku ikuti ceramahnya....Untuk berjaya, kita kena FOKUS.
Tumpukan cuma satu saja benda yang ingin kita capai....

Malangnya...baru ni aku dah buat satu keputusan, untuk menarik diri dari satu bisness MLM yang pernah aku buat...walaupun aku memang nampak potensinya...

Sebabnya.......

1. Kerana stokisnya di Kuala LUmpur....kalau sekarang memanglaa aku boleh bergantung dengan upline, tapi sampai bila,..Kalau satu hari nanti aku pula ada anak buah...aku pula kena ambil barang dan hantar barang......bab ni aku paling lemah...

2. Aku sebenarnya serba salah nak ikut jejak langkah, orang yang berjaya dalam group ni, bukan apa....sebab modalnya agak banyak juga...Kalau mereka menggunakan produk tak mengapa juga.. kalau tak guna...aduhhhh...rasa bersalah laa pulak aku rasa.

3. Produk yang selalu dikempen untuk dijual tu...aku pun tak guna...aku pun kurang berminat.
Habis camana aku nak jual....

Sebenarnya ada beberapa sebab lagi...heheheh ..... tapi aku nasihatkan orang yang nak masuk perniagaan ni... pastikan beberapa ciri-ciri perniagaan, supaya tak jadi macam saya...

2 comments:

luahfikiran said...

SALAM,
KALAU ITU SEBENAR YANG SDRI RASA, MEMANG SUKAR UNTUK MENERUSKANNYA. FIKIRKAN SEMASAK-MASAKNYA

kakcik said...

Salam Ros...

kakcik juga pernah menyertai MLM atas desakan kawan...tapi, akhirnya berjubur begitu sahaja! :)