Pages

Followers

Thursday, July 15, 2010

Antara aku dan dia..

Dia wanita dan aku juga wanita...
umor kami mungkin sebaya..
kerana aku terlupa pulak nak tanya.
mungkin aku lebih tua ..atau dia lebih muda...
tapi....
antara kami jauh berbeza
aku insan biasa,
dia insan luar biasa..
aku baru nak bermula...
dia dah capai apa yang dicita
aku ada kereta, dia pun ada kereta.....
tapi kereta dia, bukan sebiji, malah lebih dua, tiga..
mewah-mewah belaka..
kereta aku Honda tua...
( haha..itu pun nasib baik ada....)
aku ada duit...dia pun ada duit...
tapi duitnya berjuta....tak habis makan punya.
duit aku...kejap ada , kejap tak ada...
kadang-kadang buat aku pening kepala..

aku Bahagia...dia...lupa pulak nak tanya..
bolehkah wang menentukan dia bahagia..????

apa-apa pun ramai orang nak jadi macam dia..
ramai yang mencuba,
ada yang berjaya... tapi yang ramai gagal belaka.
kerana wang yang mengkelabui mata,
ramai yang terlupa....
petua berjaya adalah Usaha..
kalau dok tidor aje...duit tak akan jatuh ke riba..
tak ada orang nak bagi duit percuma...
usaha, usaha, usaha.....
itulah tangkalnya..
bukan sekadar berkata-kata, tapi tak pula mencuba..
peluang ditolak begitu saja...
kerana ramai yang tak mampu melakukan seperti dia..
ramai bagi alasan pelbagai ada..
aku pun sama.



p/s... Dia di atas, Puan Hajah Rohana...Pemimpin satu group MLM yang dah bertaraf jutawan..

No comments: