Pages

Followers

Sunday, May 23, 2010

Takdir atau Cuai..????

Berita pagi ni agak mengharukan...seorang bayi 9 bulan jatuh dari tingkap bilik tidor di tingkat 3.. Sedihkan....!!! Memanglah sedih...keadaan seperti ni sepatutnya dah boleh dijangka oleh si ibu dan si bapa. Anak 9 bulan memang tengah suka memanjat dan merangkak ..

Kalau pun panas... tingkap dibuka, kenapa katil di rapatkan ke tingkap..??? Isykkk.....takkan tak boleh fikir langsung...

Memanglaa ini boleh diistillah sebagai takdir... tapi kecuaian boleh dielakkan. Samalaa macam naik motosikal tak pakai topi keledar... bila jatuh ..mati percuma je.!!!

Dalam hal ni, tiba-tiba aku teringat kat arwah bapa mertuaku.... waktu Razi dalam usia sembilan bulan macam tu...tengah buas turun naik tangga...Arwah bapak buatkan pagar untuk naik ke tangga , ke bilik air dan ke dapur...semuanya untuk keselamatan... begitu juga rumah di kampung... orang lain susah sikit tak mengapa...asal cucu dan anak selamat..

Entahlaa...memang remuk hati membaca kisah begini...tapi lebih remuk hati dan jiwa orang yang melaluinya... semoga kedua ibu bapa bayi yang malang ini tabah.....Al fatihah..!!!

No comments: