Pages

Followers

Sunday, May 16, 2010

Buat Mural Baru....

Cuti Sabtu dan Ahad ni...begitu padat sekali...Mana tidaknya, bukan saja ada gotong royong..tapi aku penuhi dengan membuat mural di hadapan tapak perhimpunan sekolah...

Tapi alhamdullillah...Nak dijadikan cerita, bekas anak murid aku ni menghubungi melalui facebook.. baru cuti semester dari UITM Kuala Terengganu... pelajar Art and Design.. Aku pelawa dia datang membantu... tapi dia bukan datang seorang, dia ajak 3 lagi rakannya. Dua orang lagi pelajar Art and Design UITM juga tapi seorang dari Kedah, dan seorang lagi dari UITM Kelantan....

Aduhh.... tak pernah aku rasa kerja buat mural semudah ini... dibantu oleh tenaga sukarela yang begitu komited... Aku design, dan bagi cadangan warna, aku tunjukkan teknik mewarna...yang lainnya mereka buat..
Aiman, UItm Merbok jurusan Industri Art, Yuswan - UITM Kelantan jurusan Tekstil part 1 dan Aina UITM Kuala Terengganu jurusan Tekstil ..... mereka ni memang kebanggaan aku...sebab kalau tak kerana dorongan aku, mungkin mereka tak memilih jurusan ini....
Inilah hasilnya... setelah 3 hari bertungkus lumus.... sempatlah untuk menyambut Menteri Besar Perak, yang dijangka datang esuk sempena Hari Guru......Walaupun tak dinafikan aku penat sangat...pagi petang datang sekolah, tapi....wellll....aku Happy sekali......kerana hasil kerja menghiasi dinding sekolah...

No comments: