Pages

Followers

Monday, April 12, 2010

panggilan temuduga JPA..

Jumaat baru lalu ni, aku terbaca dalam facebook anakku, tentang panggilan ke 2 temuduga biasiswa JPA yang dipohonnya baru-baru ni.... Mulanya rasa nak marah juga, sebab aku pun tak dibagi tahu...tahu-tahu dah ditulis dalam facebook....bagi tahu kawan-kawan dulu laa tu... Rupanya setelah ditanya, barulah ku tahu, rupanya dia baru dapat panggilan telefon dari putrajaya tentang panggilan ke temuduga tersebut..

Hari Sabtu setelah disemak di dalam internet, barulah kami pasti tarikh, masa dan tempat untuk temuduga tersebut...( hari jumaat belum lagi dimasukkan ke dalam internet ) ermm..nampak gayanya ada peluanglah ke Putrajaya...aku ni biasalaa..kalau tak ada sebab tak akan sampai ke sesuatu tempat...
Kali terakhir aku ke Putrajaya ialah 4 tahun dulu, sewaktu melapor diri setelah habis belajar di peringkat sarjana...dan tempat temuduga Razi pula adalah tempat majlis Konvokesyen aku yang julong-julong kali di adakan di situ. ( lepas tu dibuat semula di UPSI )..ermm ada kenangan manis kann....
Biasalah..bila anak nak temuduga, emak dan ayah laa orang yang paling sibuk dan beria-ia..
( anak sulong pulakk...) Aku dan suami dari semalam dah kumpul dokumen-dokumen yang perlu dibawa dan di fotostat. Dan di sekolah pagi tadi, aku dah minta penolong kanan untuk tandatangan pengesahan...Si Razi hari ni aku suruh cuti dan perkara pertama yang perlu dilakukan ialah....POTONG RAMBUT...!!! Memang dia berat hati...almaklumlah..dah sampai ke telinga, ada pulak yang memuji...bukan main laa lagi ...si ayah pula dah membebel tak habis-habis, macam komandan tentera.....
Tapi tulah anak-anak ni....waktu ni dia entah di mana...dokumen untuk temuduga, baju untuk dipakai, persiapan untuk menghadapi temuduga...langsung tak kisah...
Alahai....aku pulak yang tension.....!!!!!




3 comments:

gemagong said...

Selamat ke Putra Jaya...selamat ketemuduga...moga berjaya...

kakcikseroja said...

Semoga beroleh kejayaan.. Insya Allah.. (macam Herman Tino pun ada..) :)

Zaitun said...

InsyaAllah beroleh kejayaan. lepas tu bolehlah mama n ayah dia jalan2.