Pages

Followers

Saturday, January 2, 2010

Khidmat awal tahun.....

Cuti sekolah dah sampai penghujung....dua hari lagi sekolah akan bermula..... Tapi bagi anak-anak aku Hakim dan Faiz...baru datang semangat nak tolong mengecat dan mengemas halaman rumah......



Hakim memberi khidmat mengecat rumah.... kalau disuruh rupanya boleh juga anak ini berkerja...tapi aduhhh...kena tahan telinga sikit, sebab hari-hari bergaduh sambil kerja dengan faiz....

Basikal-basikal anak-anak ku yang kian dipinggirkan.... makin remaja mereka lebih memilih untuk naik motosikal je....Basikal yang kecil tu basikal si Kecik....tapi sampai sekarang masih belum digunakan....sebab si Kecik tak mahu belajar naik basikal....gara-gara fobia terkena spok basikal....

Masa gambar ni diambil keadaan dah ok sikit dari sebelumnya.....Macam tongkang pecah...separuh dah dibuang dan yang boleh dijual dah dijual...dapat juga anak-anak rm 28.00...





Hakim dengan aksi mengecat ......belasah jelahhh...Mak korang dah tak larat nak buat semua ni lagi...dulu boleh laa.. aku ambil tender cat mengecat rumah...hehhe...sekarang dah pencen....




Kerja budak-budak....walaupun dah diberitahu, sebelum mengecat lapik dahulu dengan kanvas atau plastik...kalau cat tumpah tak teruk nak membersih.....tapi sia-sia je...Tu si Faiz dok membersihkan cat yang tumpah.......tak pelah..nanti dia akan belajar dari pengalaman...





2 comments:

aintsuperwoman said...

hehehe...fa rasakan, mengemas selepas mengecat lebih la letihnya daripada mengecat!!! Ni betul2 nak sambut tahun baru dengan wajah baru nih!

roslaini saad said...

Fa..memang betul pun..tukang cat main punggah je..yang kemas orang lain...2 hari mengemas baru selesai...hinggakan jiran sebelah pun tolong sama....heheheheh