Pages

Followers

Monday, January 25, 2010

Badan oh badan....

Minggu ini actually, aku frust sikit..... Bukan frust dengan pak we...(heheh...ada ke ) tapi frust dengan badan aku ni....Macam yo-yo... sekejap naik sekejap turun...dan kemudian naik balik....aduhhh.....letih maaa....

Tahun baru ni, aku mulakan azam menguruskan badan agak drastik... Aku dah belajar-belajar pergi Gym.....dan satu lagi ...(shhhh... suami pun tak tau...) aku pi treatment... Sebab aku rasa bila kita keluarkan duit sikit...baru ada seriusnya sikit...dan disiplin....
Tapi semalam, bila aku pergi dan timbang, amoi tu dengan manisnya bertanya....
" kakak....kenapa berat kakak naik laa.....kakak makan apa....??????"
Laaa....ini yang paling tak tahan sebenarnya....kena kurang makan....
Mengurangkan berat badan....sama ertinya dengan kurangkan makan.......

Petang tu...aku tak diberi jalani rawatan sebelum aku kurangkan berat badan yang dah naik....jadi untuk hiburkan hati, aku jalan-jalan ke pasaraya GIANT ...( tak de ke nama lain... macam sindir je...)
Setelah membeli beberapa barang...untuk perabis duit...( tak perlu sangatla tu...) aku duduk melepak depan gadis manis ni.....untuk buat refleksologi....( tengoklah kaki ku yang besar macam Giant.....)
Sambil mengurut si gadis memberi beberapa ceramah....yang aku tak nak dengar heheheh....dan aku terlena..... tapi tiba-tiba....aduhhhh...sakit bebb.....
alamak...nampak je kecil orangnya... bila dia picit punyala sakit.....
Kata gadis ni...Refleksologi umpama urut satu badan....tapi ada benarnya, lepas tu badan terasa letih semacam.....
Lepas ni, aku sebenarnya teringin nak buat satu lagi rawatan yang ditawarkan....Rawatan Bekam....katanya boleh mengeluarkan darah kotor, angin dan toksin dari badan...

2 comments:

aznimatisa said...

Uda,teruskan2,,gogo chaiyok Uda,, jom2 sayangi kesihatan kita.Yeah!!

roslaini saad said...

Dekni...sebenarnya uda dah berjaya turun 2 kg..dari awal tahun...hehehhe tu pasal rasa sayang kalau dia naik balikk...