Pages

Followers

Sunday, November 8, 2009

Bekas Hantaran Pertunangan....

Minggu ini sekali lagi aku berkunjung ke pusat jualan barangan perkahwinan di bawah.....Tahun ini saja rasanya sudah berkali-kali aku datang ke sini.. semuanya kerana membantu kawan-kawan yang nak menerima menantu. Tapi kali ini kunjungan ku bersama-sama dengan kakakku..Kak Kiah dan anak-anak..Hafiz dan Izzah.



Sebenarnya Kak Kiahlah yang nak terima menantu....Hafiz nak bertunang pada 14hb November ini....mmm...jadi akulah yang ditugaskan untuk menyiapkan bekas hantaran yang hendak dibawa semasa majlis pertunangan nanti...... Aku suka saja sebab ....memang aku suka laa...heheheh memang minat aku...

Kak Kiah , first time datang ke sini...ternyata dia pun begitu teruja... Kerana begitu leka...terasa masa begitu cepat berputar...tak sedar.


Kalau anda perminat barang-barang hiasan sebegini....memang di sinilah "syurga"....heheh semua dipandang menarik dan cantik. Aku sebenarnya pantang dengan bunga-bunga ni...pantang tengok...nanti terbeli...


Kerana tujuan kami ke sini untuk melihat contoh barang-barang hantaran..jadi aku bawa Kak Kiah ke tingkat atas... bekas cincin di atas, salah satu bekas hantaran yang menarik perhatian aku.. Warna Unggu yang digunakan begitu memikat mata memandang..maaf aku tak perasan harganya berapa...
Bekas hantaran berwarna merah ini begitu menawan...Maaf aku tak perasan..bekas ini untuk apa..
Bekas berwarna hitam dan kelabu ini begitu menarik perhatian kami...ermm..pilihan siapa agaknya tema warna sebegini...tapi ia memang cantik...


Warna kotak dan hiasan memang sepadan.. Bekas hantaran berbentuk kotak.
Maaf gambar terbalik....Bekas-bekas begini memang menarik perhatian aku.. Rasa ingin memilikinya satu....hehehh tunggu jelahhh..




Hafiz belik bekas kotak ni agak lama...memang dia dah terpikat.. Katanya dia nak beli untuk pernikahan nanti.. Nak isi apa yer....

Nurul Izzah...gadis manis yang sentiasa ceria...sempat berposing di dalam kedai...dekat hantaran yang dipamerkan...

Hafiz...dia pun berminat...lebih-lebih lagi kerana nak bertunang...
Kak Kiah ...mulanya tak mahu datang...tapi rupanya happy sungguh dia dapat datang ke sini...
Kak Kiah datang ke rumahku sejak semalam....aku siapkan bekas hantaran...dan kak kiah....heheheh mengemas bilik anak-anak ku...
kata dia...mengemas minatnya,
sama macam minat aku pada kerja-kerja tangan....
Tak pelaa Kak Kiah...datang-datanglaa..selalu...tolong mengemas...ehehhe
Ini bekas hantaran yang aku dah siapkan malam tadi...hamper barangan ,bekas tafsir AlQuran, bekas telekung, bekas barang dandanan diri.. dan bakul buah...( isi bila nak pergi nanti ) dan...bekas tepak ( aku beli tahun sudah....)

Tafsir Al-Quran....Bunga Putih di atas kotak membangkitkan
kontras pada kotak hantaran.....


Bekas hantaran ini sebenarnya..aku kitar semula dari bekas hantaran anak kedua Kak Kiah dua tahun sudah...( Nak jimat kos...) Aku cuma buat beberapa penambahan...termasukla balutan pada dinding plastik dan bunga putih...

Hamper barangan .....Kena guna bakul yang agak besar..sebab ada dua botol kodial yang agak berat....( sebenarnya first time..aku tengok orang bagi barangan Radix ni...hehehhe idea yang bagus juga...)
Sebenar ada dua tiga bekas lagi aku nak ubahsuai balik....Salah satunya bekas mengisi buah-buah manisan seperti kurma, buah tin. kismis....dan apricot kering..idea datang masa lawatan ke kedai tadi...heheh
dan satu lagi bekas cincin...
Oh ya...satu lagi tuala....baru dibeli tadi di kedai yang kami kunjungi..
insyaallah.....aku yakin..akan siap pada masanya...


































4 comments:

amelia said...

dah 3 hari saya tak datang sekolah, cikgu.. haha.. sakit lutut sebab bisul..

aintsuperwoman said...

waaa...lepas ni kak ros kena lah belajar masak hidangan pengantin pulak!

roslaini saad said...

Amelia...berehat laa di rumah..bukan ada apa pun di sekolah..tadi program saya. Padanlaa awak tak ada.


Aint...bab masak memasak ni...heheh boleh tu boleh..tapi kurang le sikit.. Tapi kalau setakat masak hidangan pengantin ni..kak ros ada kawan yang pandai...hehe boleh diskaun..

armouris said...

info tentang khasiat kismis kat sini - Rahsia Kismis