Pages

Followers

Sunday, October 25, 2009

Hilang Sabar.....

Hari ini aku memang betul-betul hilang sabar....dan aku dah buat keputusan nekad... Esuk apa-apa pun aku terpaksa membuang ketiga-tiga ekor kucing yang dah mula ku sayang ini...
Kebelakangan ini mereka benar-benar menguji sabar aku....Walaupun aku tak pasti, yang mana satu yang membuat hatiku begitu sakit.....
Bermula beberapa hari yang lalu, aku dah terhidu...bau masam yang kurang mengenakkan...suamiku pun dah mula bising. Kemudian terjumpa "longgokkan" di atas kain sejadah...dah cukup membuat hatiku marah...pun aku masih boleh bersabar...
Semalam...bau masam yang sama dah mula masuk ke bilik tidor.....aduhhh....sabarlah juga aku membuangnya.... Dan hari ini yang membuat aku betul-betul marah ....si kucing memerut di atas katil.......atas comferter....aduhhhhh.....dahlah aku ni jenis alergi ngan benda alah ni....nak membuang pun benda alah ni pun kena pakai macam perompak...tutup hidung..silap-silap berterabuk lak muntah aku sama,....uwwwaaaa.....
Jangan kata aku kejam....aku sanggup keluarkan duit beli makanan untuk kucing-kucing ni... Dah ku beri tumpang mereka membesar di sini...( aku tak ambil mereka...mereka dibawa ibu mereka untuk dibesarkan di sini....) Dah ku ajar mereka makan dan membuang di luar rumah....tapi....inikah balasan.....( macam drama melayu lakk....)

6 comments:

kakcikseroja said...

Kalau kena kat kakcik pun mau angin satu badan juga... Sebelum dia kena sepak terajang, elok la di hantar ke mana2, Ros..

aintsuperwoman said...

kak ros, jangan la buangggggg...cuba tengok kat mata kucing2 tu, macam meraih simpati pulak. Itu kesalahan yg tak disengajakan kot (hehehe sebab bukan saya yg kena!!)

Gini, kak ros, kalau dibuang, nanti rezekinya tak menentu, silap gaya depa berpisah, takpun kucing2 jahat kat luar tu kacau pulak...

kak ros jgn bagi dia masuk rumah....letak kat belakang rumah je...jangan buang ye! siannn...

Rositah Ibrahim said...

Saya pernah suruh suami buang kucing atas sebab hilang sabar. Selang beberapa bulan dia (saya yakin memang dia) balik ke rumah. Sebenarnya hanya untuk menunjukkan rupa yang buruk dan kaki yang tempang. Setelah kami terpandang dia, dia melangkah pergi. Suami panggil namanya, sekali.Dia menoleh, tapi kemudiannya terus melangkah pergi...

Selepas itu kami tak buang kucing lagi...

roslaini saad said...

Walaupun niat hati malam tadi nak buang kucing-kucing tu awal pagi tadi..tapi sehingga sekarang belum juga dibuang kucing-kucing tu.... Masih mengharap kucing-kucing ni tak buat perangai lagi...

amelia said...

teruskan kesabaran dalam hidup.. hehe

umi_e said...

Salam kak... bersabarlah... kucing saya, dari saya ambil dia di pinggir jalan seusia kurang 2 bulan, kerjanya kencing-berak di dalam rumah... hari2 bersihkan buangannya - kalau mop tu boleh becakap, mop pun suruh buang kucing2 saya tu hehehehe TAPI saya tidak tergamak melakukannya...

* Alhamdulillah suami saya amat memahami walaupun ada masa seperi akak juga (hilang sabar) namun mulutnya saja menyebut 'nak buang' tetapi hatinya tidak sampai untuk melakukannya...

** Bersabarlah banyak-banyak... ada sebab kenapa tiba2 kucing akak buat hal begitu...

*** Kucing saya tu memang dari mula2 bawa balik dia dah buat hal... sampai sekarang umurnya dah mencapai 9 bulan! Sabar je ler...