Pages

Followers

Friday, June 26, 2009

...Mengajor anak mat saleh beb....























Setelah hampir 19 tahun bergelar guru..siapa sangka hari ini aku berpeluang mengajar anak-anak 'mat saleh' dari Australia membatik.....Walaupun bukan pengalaman pertama mengajar anak-anak bangsa asing, tetapi keseronokkan ku kali ini berbeza sedikit...Kerana walau diri terasa kerdil sedikit..( mereka tinggi-tinggi ) tapi aku masih ada kehebatan tersendiri...


Walaupun dulu aku pernah mengajar anak-anak Jepun yang berkunjung ke sekolah ku...tapi aku rasa anak-anak mat saleh ni memang pandai menghargai seni...Mereka mempunyai ide tersendiri yang tak sama dengan anak-anak Malaysia..( yang sama-sama menunjuk bakat...) Barangkali kerana budaya berbeza...idea juga berbeza...Dan yang aku puji mereka begitu comited dan begitu menghargai apa yang dipelajari....masing-masing nak bawa balik tunjuk pada emak...























































No comments: