Pages

Followers

Wednesday, October 26, 2011

Tercapai juga impian....untuk bertemu.

Gambar dari blog Kak Cik... perkara paling malang aku buat... tertinggal kamera, di saat-saat penting begini...


 Akhirnya.... tercapai juga impian aku nak sertai pertemuan blogger.... selama ini aku cuma baca saja dalam blog... Walaupun lambat sampai ...hingga tak sempat jumpa blogger=blogger lain yang lebih awal tiba... tapi alhamdullillah.... sekurang-kurang aku sempat jumpa beberapa blogger yang aku kenal....
Sebenarnya terima kasih berbanyak untuk Kak Pidah aku yang sanggup tolong hantar aku ke rumah Kak Cik..... dan terima kasih pada tuan rumah Kak Cik dan suami yang mengalu-alukan kedatangan kami.... walaupun dah tersesat....

Al kisah... aku plan nak ke Kuala Lumpur  hari sabtu tu lagi.... nak tumpang Kak Pidah dan anaknya Mira, yang baru balik dari Majlis konvokesyen di Uitm Arau. .. Rupanya kerana kepenatan, mereka bercadang nak bermalam di rumah aku dulu. Pagi ahad baru nak balik KL....  Bila dicongak masa.. aku kira masih sempat untuk ke majlis gathering.....

Pagi Ahad... lepas sarapan, kami bertolak ke KL... Mulanya Mira yang jadi driver, cadang nak terus ke rumah Kak Cik.... tapi kerana masih awal baru 12.30.... Kak Pidah cadang kami balik rumah dulu.....Balik rumah... Kak Pidah sempat pula masak, terung pipit ( yang diambil di laman rumah aku) masak sambal tumis campur carot... sedap laa pulakkk...heheheh
Dah makan tahu sajalaa... semua dah keletihan, si Mira dah tertidor. tak mahu ikut... 
      Pendek cerita... aku dan Kak Pidah, keluar rumah dari Taman Sri Damansara lebih kurang pukul 4 lebih... Sebenarnya aku cukup takut kak Pidah marah.... sebab aku tak salin alamat Kak cik dan plan ke rumahnya.... sebab aku ingat kat rumah dia nanti baru aku nak salin.... Rupanya internet kat rumah dia ada problem........alahai.....
      Berbekalkan ingatan jalan MRR 2.... aku suruh Kak Pidah menghala ke Cheras, Taman Kencana... hehehhe itu je yang aku ingat.... ( dalam hati cukup risau...kak Pidah aku bising...).. dan yang aku ingat ialah Pandan INdah.... ( sebab ada sepupu suami tinggal di sini... dan aku pernah bermalam di sini ) Dari jalan MMR 2 kami sebenarnya dah terlajak... tapi kak pidah buat U turn...lepas tu baru nampak sin board Taman Kencana....  dan alhamdullillah aku nampak sign board yang kak cik letak dalam blognya.....  kemudian aku cuma ingat tangki air.... dan yang kami temui... tangki air ada paip besar...... rupanya kami silap tangki air.....   akhirnya aku terpaksa talifon Kak cik.... sebab aku rasa dah dekat tapi tak jumpa,,,,

Walau apa pun.... aku gembira sangat .. sebab dapat hadir walau pun lambat.. Cuma malangnya aku tertinggal kamera... frust betul...
sekali lagi... terima kasih pada semua... walaupun tak sempat jumpa... tapi dapat merasai juadah yang dibawa....

6 comments:

Kakcik Seroja said...

Akhirnya dapat juga kita berjumpa. Syukur Alhamdulillah. Terima kaksih pada Ros dan kakak kerana sudi juga datang ke rumah kakcik.

p/s : kakcik pelik kenapa catatan Ros yang baru tak naik dalam senarai. :(

Anaasuria said...

Salam kenal... ada dengar hari tu kakcik dok tunggu tetamu dari ipoh.. :) tak sempat jumpa, sebab saya balik dalam kol 5 gitu...

kat BBB nanti insyaALLAH, mai lah awal sikit ..

roslaini saad said...

Kak Cik...sekali lagi terima kasih banyak-banyak...terima kasih daun keladi... lain kali jumpa lagi..

roslaini saad said...

Anaa...
Tulaa.. frust juga tak sempat jumpa lebih ramai blogger.. minta orang tolong hantarkan.. itu laa jadinya.. insyallah...next time datang lebih awal... nak rasa kemeriahannya..

Puan Eka said...

wahh bestnya dpt jumpa kwn2 blogger makcik...

hazila said...

Salam kak,
Mesti bes kan dapat jumpa blogger yang lain. Silap silap bersembang sakan...