Pages

Followers

Sunday, May 15, 2011

Tiz Zakyah....Aduhaii....

gambar dari Metro Ahad....seksi kann!!!


     Aku kira antara artis baru yang meletup-letup di pasaran sekarang ialah Tiz Zakyah... Aku suka sekali dengan lakunannya dalam drama bersiri Nur Kasih dulu.... berkali-kali tengok pun tak pe... cantik orangnya.. ada bakat , ada rupa...... Tapi lepas tu, aku agak kecewa... hilang imej dia dalam Nur Kasih yang sopan... tup, tup muncul imej yang seksi...berkemban macam kat atas....aduuuhhhh.....
     Kan manis kalau imej sopan berkebaya begini... walau nampak kolot, tapi memenangkan hati orang-orang seperti aku yang mampu nak bawa anak-anak pergi panggung tengok wayang..... aku akui dulu memang aku suka benar dengan Tiz Zakyah ni... tapi sekarang dah kurang... Dan filem Nur kasih pun dah tak menarik lagi di mata hati aku..... walau promonya dah keluar di TV.
      Tiz Zakyah pada aku, tak bijak kerana dia mulakan kerjaya dengan imej sopan bertutup litup.... apa salahnya kalau dia kekal dengan imej sopan walaupun tak bertudung...... Aku cukup tak faham, kenapa mesti imej seksi tak cukup kain, kalau bakat yang ada begitu besar.... belajarlah dari Datuk Siti Nurhaliza, bagaimana dia membina nama.... tak perlu pakai seksi-seksi, dedah-dedah.... tapi setiap album dihasilkan meletup di pasaran.....
     Ana Raffali dan Yuna.... penyanyi yang meletup di pasaran... tak pakai seksi punn..... boleh juga jual hasil bakat mereka....... Mereka artis-artis baru ni, sepatutnya mengambil contoh mereka yang berjaya, bukan yang lebih kontrovesi...... tapi entahlaa kalau Tiz Zakyah pun jenis begini....

p/s : cuba belajar nak jadi wartawan gossip artis.....hehehehh

3 comments:

Insan Marhaen said...

IM pun sedikit kecewa dengan penampilan artis ini. Sebenarnya dia lebih manis kalau berperagaan secara tradisi. Siti Nurhaliza contohnya..

sayangsayangibu said...

betul tu, apalah salahnya dia kekal dgn pakaian yg sopan
itu pun dah membuatkan dia dikenali orang

azieazah said...

Betul. Setuju. Artis seperti Tiz Zakiyah ni antara contoh artis yang tidak pandai seimbangkan diri dan imej serta bakat.

Jika dah popular begini, tak perlu dah expose diri dgn imej yang keterlaluan begitu. Lagi dia humble, low profile, lagi orang respek!