Pages

Followers

Wednesday, March 9, 2011

Tak Faham sungguh....!!!

      Sebentar tadi My suami baru balik (dari mana entah...) marah-marah......Melaung-laung anak yang sulong ...Razi... Aku pasti Razi sedang tidor di biliknya....sejak bercuti habis exam baru ni.. aku perhatikan rutin hidup Razi berbeza sungguh... siang tidor, nanti malam berjaga....malam tadi katanya tengok bola... di restoran mamak berhampiran dengan kawan-kawan.....
Yang aku tak faham... kenapa my suami marah-marah......dan aku pun tak pasti apa perjanjian dia dengan Razi.. sebab dia kata Razi janji nak buat.....Aku menyampuk tak bagi dia bising-bising ...kata anak tengah tidor.. nanti cuti sekolah buat sama-sama... Aleh-aleh...aku pulak kena marah juga...Kata aku tak ambil peduli... tak mahu tolong... depend anak......aduyaiiiii.....
Aku bukan depends anak-anak.... tapi aku faham benar... anak-anak ni kalau kita nak suruh, kita kena buat sama...bukan main suruh-suruh.... kalau mereka buat kita dok komplain... lagilaa mereka lari..kita kena ajar......
       Aku pun bukan tak mahu tolong..... kerja kat rumah ni pun tak selesai, aku buat sorang-sorang... nak buat kerja lain pulak.... kalau yer pun, tunggu laa cuti sekolah. Aku ada masa bernafas...... hari ni pun aku balik pukul 3petang...esuk ada kursus sampai petang... semalam ada meeting smpai petang..... sehari dua ni nak tanda kertas ujian pulak...habis cuti nak kena key in markah. Jumaat ni...mesyuarat agung PIBG pulak...isykkk....semput bila fikir....

8 comments:

kakcik said...

Baru-baru ni, kakcik cakap dengan suami : 'sampai bila nak harapkan saya seorang? Bila makan, pinggan sebiji pun saya kena basuh. Bila tidur nak berselimut, tapi bangun tidur tak reti nak tolong lipat. Rasulullah pun buat kerja rumah, tau?'

Alhamdulillah, ada perubahan nampaknya. Suami kakcik bukanlah tak tolong langsung. Basuh pakaian (mesin yang basuh) dia buat, sidai dan angkat di ampaian pun dia buat. Mop lantai dan vakum carpet pun dia yang buat. Tapi yang remeh2 tu, macam dia terlepas pandang. :)

Insan Marhaen said...

anak IM pun sama. malam berjegil dengan komputer, siang tidur samapai meninggi hari..

entah 'virus' manalah hinggap kat depa ni..

azieazah said...

Sekali fikir, syukur juga kita ni masih kuat sihat utk buat macam2 kerja. Kira hebat ler tu kan?

Kat ofis pun kerja, kat rumah pun buat kerja juga sampai malam. Esok pagi ulang lagi.

Bukan nak suruh suami ambil alih, tapi tolong skit mana yang patut, bukan arah tahu siap saja.
Kata orang, lelaki yang tak biasa masuk dapur, masa kecil tidak dilatih. Ntah betul..

Cuba bayang lak, ada wanita yang lemah uzur tak leh buat apa pun, tapi hati teringin nak jalankan tugas sebagai isteri sempurna.

Kita ni manusia biasa, sekali sekala mesti nak bebel gak, kan Cikgu? :)

Antara Tergelak dengan Terbahak... Hak Hak Hak Hak!

KuNanGKuNanG said...

sy lum kawin lagi tp sy perhatikan kbykn lelaki mmg prangainye sama camtu kan...

roslaini saad said...

Kak Cik..suami Ros..rajin bermusim..hehehe bila datang time rajinnya... semua orang akan kena leter..termasuklaa saya....Tapi bab mengemas rumah, katil tempat tidor..rasa-rasa..dah 20 th kawin..tak pernah laa saya tengok dia buat...heeehhe
Redha ajelaaa......

roslaini saad said...

Insan Marhaen..
rasanya trend budak-budk sekarang laa tidor lewat...dan berjaga malam. kemudian..pagi payah bangun..Ate..kadang-kadang pun..dah tengah malam baru seronok cerita tv

roslaini saad said...

Azieazah...wanita memang super,,,semua boleh buat..walau sakit pun masih boleh buat kerja..cuba orang lelaki..sakit sikit dah berselimut.
tapi bab bebel tu wajib...kalau tidak semak dalam kepala...tak lepas geram dn marah...hheehe

roslaini saad said...

KUNANG-KUNANG
PERKAHWINAN SEBENARNYA PERJUDIAN..ADA LELAKI RAJIN..DAN MELAKUKAN KERJA RUMAH....TAPI IKUT REZEKILAA JODOH KITA....KALAU MACM SUAMI AKAK,,,HHEEH..MAAF CAKAPLAA...DAH NASIB..TERIMA AJE