Pages

Followers

Thursday, November 18, 2010

Kecik dan Lipas....


Sejak dia kecil lagi aku dah perasan satu sifat yang ada pada kecik....
dia tak gayat di tempat tinggi.
Dulu masa dia masih kecil, bila aku bawa ke taman permainan....
dia akan memilih tempat bergayut malah kadang-kadang memilih untuk memanjat pokok...
Kalau di rumah dia macam spiderman.. suka memanjat dan daun pintu pun boleh untuk tempat dia melepaskan keinginan memanjat...
Tapi kelemahannya yang paling ketara, sejak dari kecil ialah takutkan serangga......
terutama sekali LIPAS...
memang melucukan bila tengok dia takutkan lipas...kalah budak perempuan...
Kalau dalam bilik ada lipas...memang dia tak akan masuk.
Malah semua jenis serangga dan ulat dia takut...hehehe


Puncanya....????
Semasa dia kecil , dia pernah menonton tv dengan aku. Tak ingat pula masa tu umor berapa.. tapi masih belum bersekolah.

Cerita orang putih....
kisahnya... mengenai di satu tempat, di mana serangga menyerang ( macam lipas ) dan bersarang dalam badan manusia... sampai beranak pinak...
dan bila di temui.... tentulaa dah berulat...

Penamat cerita aku dah lupa ..tapi tentunya hero menang....
Tapi sejak itulaa...si Kecik takutkan serangga...bukan takut saja..dah peringkat fobia..
Dulu lagilaa..disakat dek abang-abang...lagi terjerit-jerit laa .
sekarang , kita tahu dia takut, bila tengok dia duduk di tempat tinggi...
konon jauh dari lipas...

Kesimpulannya...jangan bagi anak-anak kecil menonton..filem=filem seumpamanya.
Kerana takut menjadi salah satu sebab dia fobia...

2 comments:

Uncle Lee said...

Hello Roslaini, you got cute young boys there.....
I bet they keep you occupied with their boisterous fun and games.
You stay young and have fun. Best regards, Lee.

Ati Masrif said...

salam kenal kak.

Terima kasih tolong doakan utk anak kita syahmi hari tu yer.

Ati flw akak yer..sudi2lah

kita pun takut lipas ...geliii