Pages

Followers

Saturday, July 10, 2010

berleter....

Dulu masa remaja, aku memang tak suka dengar emak berleter...dan kadang-kadang tak faham kenapa mak mesti berleter dan aku kena leter....

Hari ni... anak-anak aku dan anak-anak murid aku dah mula kata.. .Mak suka berleter..!!!!
atau cikgu...jangan laa berleter....!!

Dan Faiz akan tambah satu ayat lagi..." Ayiee tak buat mak leter...Ayie buat pun mak leter juga..."

Barangkali memang aku dah masuk pertengahan usia.... Banyak benda yang tak berkenan di mata yang aku rasa perlu untuk berkata-kata,.....

Contoh... kasut sekolah..patutnya dah basuh , belum lagi basuh. Kalau aku tak jerit memang tak bergeraklaa mereka...kadang-kadang kalau aku tak tegur.. langsung kasut tak berbasuh....

contoh paling lumrah... Cawan yang mereka guna.. lepas guna mereka tinggalkan aje. Tak basuh satu hal. Tinggalnya depan tv...ada kuli apa nak kutip... habis nak diam ke...

Baju sekolah... kalau aku tak suruh ambil untuk dibasuh... anak-anak semua buat tak kisah je...

Sebenarnya ... banyak lagi sebab lain yang jadi sebab untuk berleter....
dan kalau aku tak leter... jawapnya aku kena buat semua kerja sendiri....letih laaa aku...

Kian tua... kian faham kenapa emak berleter..... thanks Mum...!!!

No comments: