Pages

Followers

Saturday, May 1, 2010

enjin potong..

Kalau tak silap minggu lepas..aku ikut suami mencari satu part dari body kereta yang perlu diganti.. Kata mekanik kereta kami tu..lebih murah kalau kami cari dan mereka yang pasang..
Sebenarnya aku ikut kerana ingat dia ajak keluar makan.....huhuhuuu....rupanya pergi tempat ni... sudah laa panas...tak menarik langsung di mata ku...
tapi berbekalkan kamera yang sentiasa ada dalam handbag aku, aku pun snaplaa...apa-apa aje yang aku rasa menarik... hehehe...macam-macam ada di sini...tapi apa yang suamiku cari sebenarnya tak ada...kerana barang yang dicari mestilaa sama dengan model kereta kami...
( Honda aku tu dah tua...beli pun second hand....kalau tak silap tahun 90 atau 91...)

ermm...setereng pun ada... kalau mahir enjin laa...beli satu-satu sambung...boleh jadi satu kereta kannn....


Yang di atas ni spare part lampu...sebut je,, kereta apa...semua ada...heheh lampu mata belalang tak ada...( kereta merz tu...)

Aku pernah pasang benda ni...( apa tah namanya..) tapi benda baru... mahal weii...dekat seribu lebih habis.... kat sini tak tanya pulak..
haa... benda ni aku kenal... eksos....heheheh. kalau aku ada kemahiran buat sculpcure macam Raja shariman...boleh buat sculpcure ni.....

Sebenarnya kat Ipoh, banyak kedai ..( kedai ke..) bengkel kot...yang jual barang macam ni.. Masa aku kat sana tu...dua tiga orang dari sungai siput, kuala kangsar... datang cari barang..
Dan hari tu pun... suami singgah hampir 3 buah bengkel...
letihh ooo.. udah le panas, lapar pulakk....sabar ajelaa....
Kalau tengok dari luar memang tak cantik pun...tak macam kedai jual decoration rumah...
tapi aku rasa nilai barang-barang kat dalam ni mau juta-juta...hehehe..
bayangkan laa satu barang macam barang yang suami cari pun harganya rm 300...
yang ada bertimbun-timbun ni...mesti lebihhh...
kesimpulannya...jangan nilai sesuatu tu dari luaran je....heheh
yang comot yang kotor,...entah-entah lebih kaya dari mr smart man.....
ok ...enjoy reading...hati mesti baik beb...sekuntum bunga di dalam hati..
( pinjam kata-kata uncle lee...)








No comments: