Pages

Followers

Monday, February 1, 2010

Koleksi tembikar cina...

Sejak mengikuti blog beberapa peminat pinggan mangkuk ni, saya juga jadi prihatin dengan pinggan mangkuk yang dipasaran. ( pinggan mangkuk...banyak dah pecah angkara anak-anak lelaki....)
Kebetulan, satu hari saya berjalan ke kedai harga patut ( dulu kedai dua ringgit...)
Terpandanglah pulak set minuman ni...dijual separuh harga ( 50 % less)
Berkenan lah pulak...bukan saja kerana harganya tapi kerana designnya...
nampak antik...

Tapi bila balik diteliti... ternyata, design rekabentuk setnya pun menarik...Nampak tak bentuk huruf " wau" ( huruf jawi pada tangkainya...) membuat saya tertanya-tanya adakah perekanya seorang muslim...



Teko begini bila saya tanya di Memory Lane ( tempat jualan barang antik ) harganya mahu dekat rm 60... ( Kalau harga ni..saya dah boleh dapat 2 set..)



Teko, dari pandangan atas.... Tak sangka pula bila saya bawa balik..suami pun suka...heheheh




No comments: