Pages

Followers

Monday, November 30, 2009

Kecewa.....

Kecewa....????.....Sebenarnya aku kecewa dengan sikap anak-anak murid aku yang akan menduduki peperiksaan Pendidikan seni 2 Seni halus 4hb Disember ni.... Hari ini sudah 3 hari aku buat kelas tambahan...free....ulang lagi sekali....FREE.... itu pun susah sangat nak datang..
Hari ini cuma ada 5 orang.....dari 32 calun...2 darinya baru datang hari ni...Malas aku nak tanya alasan....siapa nak periksa sepatut lebih prihatin dari aku....
Semalam aku buat kelas ada juga budak-budak lelaki...4 orang. Aku janjikan pada mereka, aku bagi pinjam berus dan cat air kalau mereka datang....silapnya semalam aku dah bagi alat dan bahan warna... so hari ni mereka tak datangla...

Kecewa yang keduanya kerana sikap mereka ni...dah berbuih aku cakap...cari gambar bunga orkid ( tajuk berkait dengan bunga orkid).....tak juga aku nampak bawa contoh...yang mereka tahu suruh aku lukis dan tiru ....itu je...
Dah tu...patutnya hari ni... mewarna lah di depan aku...bolehla aku bantu.... ini tidak... minta aku tunjuk dan mereka...duduk melangut je........ patut kaaa...Yang lebih menyakitkan hati aku...mengada-ada...bukan mereka nak lukis, dok asyik suruh aku yang lukis.....ishkkkk...
Aku dah cakap banyak kali.... kamu kena berlatih melukis, supaya bila masuk dewan peperiksaan senang .... tak siapa boleh bantu lagi.
ermm... nasib baik Razi tak ada... kalau tidak dia akan kata, emak ni anak orang mak tolong...anak emak , emak tak tolong pun.....ehehhe macam mana nak tolong...Mak ajar seni , nak ooi....mak suruh ambil pend. seni tak mau....


6 comments:

amelia said...

kasihan cikgu..
bersabar jelah ya..

aznimatisa said...

hm,, sama la uda di mana2pun kcuali skolah pandai seperti convent o la salle pj. skolah dekni ada 140 calon,, meke mmg tunggu je cikgu nya yg buat tak tahu ni,,hehe,, esok mula jumpa meke

roslaini saad said...

Dekni....
anak-anak cina lain sikit...mereka sanggup bayar untuk dapatkan ilmu...sebab uda pernah ajar tuisyen ni last minit..sampai nak masuk wad nak bersalin pun mereka tunggu depan rumah...
Tadi..uda sempat jumpa beberapa orang dari mereka..Calun PSV...ada yang buat-buat terperanjat..
baru nak mintak no talifon uda..

aznimatisa said...

hmm,, betul jugak tu,, dekni tak de ajar sangat mereka ni,, bawak je gambo,, pandai2 deme la,,, uda nak pic2 ada kat wall fb dekni

umi_e said...

salam... kalaulah cikgu dok dekat2 sini, pasti anak saya akan saya hantar belajar dengan cikgu... tingkatan 4 dah berlalu, dia masih belum dapat cikgu utk mengajarnya :((
sebab di sekolah dia tidak ada pelajaran PSV (sains) dan dia pula berbakat dan berminat untuk ambil PSV sebagai mata pelajaran tambahan... dah berapa orang guru saya rayu...

* hari ini dia buat latihan soalan objektif yang baru dibeli tanpa ada sebarang bacaan (buku teks) dan alhamdulillah dapat juga menjawab 38/50 :D

roslaini saad said...

Puan Umi -E...
Kalau anak kita berbakat...lebih baik suruh dia ambil PSV. Saya sendiri dari aliran sains...
Puan boleh hantar ke art clases yang ada berhampiran tempat tinggal...banyak membantu.